نمایش خبر نمایش خبر

سبزدشت یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد برق خورشیدی است

سبزدشت یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد برق خورشیدی است



 به گزارش هفته نامه افق کویر ، جلسه کمیته روشنایی شهرستان با حضور«محمد علی صمیمی» فرماندار بافق، «علی جم» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و اعضای این کمیته در محل فرمانداری برگزار شد.
در این نشست اعضای کمیته با توجه به درخواست های مردمی و بازدیدهای میدانی در خصوص رفع عیب، اصلاح و بهینه سازی سیستم روشنایی و ساماندهی شبکه برق معابر اصلی و فرعی شهر از جمله بلوار انقلاب، بلوار امام خمینی، بلوار وحشی بافقی، خیابان شیخ محمدتقی بافقی،روستاهای بخش مرکزی بافق،جا به جایی بعضی از تیر های برق در برخی نقاط شهرستان و برق رسانی به جاده بافق سیریز به گفتگو پرداختند.
حسینی بخشدار بافق در ابتدا گفت: ساخت و سازهایی در مسیر سیلاب ها انجام می شود که نباید امتیاز برق و آب به این ساختمان ها تعلق گیرد.

ضرورت برق رسانی جاده سیریز
صمیمی فرماندار ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهید باهنر و شهید رجایی گفت: آخرین مصوبه ای که با حضور مدیرعامل سابق برق استان صورت گرفت برق رسانی جاده سیریز بوده است، و همچنین جلسه ای که با معاون مدیر عامل راه آهن انجام شد می بایست ۲۸ کیلومتر آن را برق رسانی انجام دهد و اجرای آن بر عهده اداره برق باشد که اقدامی انجام نشده است.
وی ادامه داد : این محور جدید است باید زیرساخت ها حتما انجام شود چرا که مجموعه های بین راهی است از جمله اورژانس و همچنین هلال احمر، کارگاه ها و پهپادهایی شکل خواهد گرفت ولی این مسیر برق ندارد، اجرای این پروژه بر عهده شرکت توزیع برق بود و مصالح را فرماندار و بخش خصوصی و راه آهن می بایست انجام دهند و راه آهن علی رغم پی گیری های متعدد هنوز مطرح می نماید که در حال بررسی است چرا که هنوز به این شبکه نیاز ضروری ندارند، و گفته شد که به تعهدات خود عمل کنید و یا صورت جلسه ای تنظیم شود که در صورت استفاده از شبکه باید هزینه به روز پرداخت نمایند.
صمیمی ، پیرامون برق رسانی طرح بنیاد مسکن گفت: مقدمات کار انجام شده است و می توان کار برق رسانی را شروع کرد و از اداره برق خواست که کار را پیگیری نماید.
فرماندار در ادامه گفت: سال گذشته یک میلیارد تومان از طرف فرمانداری و شهرداری برای جایگزین کردن روشنایی کم مصرف به روشنایی پر مصرف به اداره برق پرداخت شد و در حال حاضر شش ماه است که این پول در شرکت توزیع مانده است.

سبزدشت یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد برق خورشیدی است
فرماندار تصریح کرد: پیگیر ایجاد یک پست برق در دهستان سبزدشت بوده و شبکه ای از کوشک به سبزدشت انجام شده است و به مشکلاتی بر خورده است به خصوص که چند مرغداری در این مسیر است و چون بحث برق خورشیدی هم هست و سبزدشت یکی از بهترین مکان ها است که گردو خاک ندارد در صورتی که از آفتاب خوبی برخوردار است از مدیر کل خواسته شد طرح توجیهی ارائه نماید که یک پست برق به این محدوده اضافه گردد.
در پایان فرماندار گفت: بیشترین ارتباطی که شهروندان می گیرند پیرامون روشنایی است خصوصا خیابان امام رضا(ع) و بلوار انقلاب که مشکل فنی نیز دارد خواستارم که کمک شود تا این مشکلات رفع گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: تفاهم نامه های که سال گذشته با شهردار بافق قرار بود در سه مرحله انجام گیرد در حال حاضر مرحله یک و دو انجام شده است و حدود هفت میلیاردتومان در شهر بافق سرمایه گذاری شد که پنجاه درصد شهرداری و پنجاه درصد بر عهده شرکت توزیع و توانیر بود که این تفاهم نامه ها سابقه اش بر می گردد به دوران مسئول قبلی که بحث زیبا سازی شهر نیز بود که چراغ های گازی به LED تبدیل شود و مصرف برق نیز کاهش یابد.
با تغییر مدیر نقدینگی ها
پرداخت نمی شود
وی ادامه داد: در آن زمان شرکت توانیر نقدینگی را می پرداخت و کار نیز انجام می شد وقتی مدیر شرکت توانیر تغییر یافت دیگر این نقدینگی حاصل از این تفاهم نامه پرداخت نمی شود و سال گذشته مطرح شد که لامپ های گازی به LED تبدیل شود و به صورت شخصی این سرمایه گذاری انجام شود ولی هنوز این کار انجام نشده است و گفته شده است که در مرحله نهایی کار است و اجرایی خواهد شد و این کار اگر به مرحله اجرایی برسد مشکل رفع خواهد شد.
وی در ادامه پیرامون نصب تیر برق در ملک شخصی گفت: قبل از نصب استعلام از شهرداری، بخش داری و همچنین دهیاری گرفته می شود تا مشکلی ایجاد نشود.
وی در مورد یک میلیارد اخذ شده از فرمانداری و شهرداری گفت: لوازم کار خریداری شد و فاکتور خرید نیز به فرمانداری ارسال شده است.
وی در خصوص جاده سیریز گفت: متاسفانه خارج از محدوده هیچ گونه اعتباری نمی توان هزینه کرد و باید مجدد بررسی شود.
سبزی رییس اداره برق شهرستان ، پیرامون سا خت و ساز در مسیر سیلاب ها گفت: بخش داری و دهیاری ها اجازه ساخت ندهند و اداره برق خارج از محدوده امتیاز برق واگذار نمی کند.
وی در ادامه در مورد طرح اقدام ملی مسکن گفت: پیمانکار آماده انجام کار است اما بلوک و نخاله ها و تیرچه ها در مسیر است و باید مسیر آزاد شود تا بتوان کار را شروع کرد .
در پایان این جلسه مصوب گردید که شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برق 17 کیلومتر اول جاده بافق-سیریز را تامین کند و روشنایی بلوار انقلاب با مشارکت فرمانداری و اداره برق فراهم شود.

معصومه‌غلامرضاپور- حدیث عباسی|