هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

254 هزار نفر از شهرستان بافق دیدن کردند

254 هزار نفر از شهرستان بافق دیدن کردند



الهام نصیر زاده| هفته نامه افق کویر به مناسبت تعطیلات عید نوروز و قرار گرفتن شهرستان بافق در موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر گردشگری گفتگویی با علی اکبر قانعی بافقی، رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بافق انام داده است. 
قانعی در پاسخ به این پرسش که تعداد مسافرین نوروزی شهرستان بافق در مقایسه با سال گذشته چه تغییری داشته است؟ گفت: حدود هفتاد تا هفتاد و پنج درصد رشد داشته است.
وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما علت این افزایش چه بوده است؟ افزود: با توجه به سیاست هایی که اداره کل میراث فرهنگی در بحث معرفی شهرستان داشته و همچنین شهرداری با برگزاری جشنواره های مختلف، تبلیغاتی که در استان از سوی معاونت استان صورت گرفته، با بستن تورهای یکروزه و دو روزه برای بافق که از خود مرکز انجام می شد و حمایتهایی که از طرف فرمانداری و بخشداری در خصوص روستاهای هدف گردشگری که شامل باقرآباد، قطرم، شادکام و صادق آباد صورت گرفت.
رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بافق در پاسخ به این پرسش که شهرستان بافق از نظر گردشگری در بین شهرستانهای دیگر استان در چه رتبه ای قرار دارد؟ تصریح کرد: تا به امروز اعلام نشده، ولی رتبه بالایی در استان داریم. 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بافق از عهده اسکان و فراهم نمودن امکانات رفاهی برای مسافرین برآمده است؟ عنوان کرد: با توجه به زیرساختهایی که در شهرستان وجو دارد از قبیل هتل های موجود در سطح شهر،کمپ های گردشگری و شهرداری نیز به نوبه خود برنامه های خوبی در برگزاری جشنواره ها داشته است. ما توانسته ایم در حوزه گردشگری درآمدزایی نیز برای شهرستان داشته باشیم، چون تور گردشگری که وارد شهرستان می شود شغل های متعددی ایجاد می کند و درآمدهایی در بخش های مختلف دارد و از نظر مالی برای شهرستان منفعت دارد. 
وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای بهتر شدن و رفع مشکلات موجود برای سال آینده دارید؟ اظهار داشت: مشکلات همیشه هست و سعی ما بر این است کاستی هایی که هرسال داشته ایم را برطرف کنیم. مشکلاتی در بحث بناهای تاریخی داشته ایم که امسال توانستیم آنها را رفع کنیم. 
در ادامه فاطمی، معاون اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره تعداد مسافرین شهرستان بافق گفت: تعداد مسافرین شهرستان بافق 254هزار نفر می باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که در نموداریی که در کانال خبر استان منتشر شده نام بافق نیست؛ آیا این آمار صحت دارد؛ اگر صحت دارد چرا نامی از بافق ذکر نشده است؟ افزود: اصلاً ما هیچ آماری را اعلام نکرده ایم و این نمودار از جانب ما نمی باشد.