هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

" ان شاا... اربعین کربلا"

" ان شاا... اربعین کربلا"



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، موکب عون عبدا... از 6 محرم فعالیت خود را در شهرستان بافق آغاز کرده است. برگزار کنندگان این موکب هیچکدام حاضر به معرفی خود نشدند تا اجرشان را حفظ کنند.
یکی از جوانان دست اندرکار در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیم گرفتید موکب را به سبک عراقی برپا و نذری بدهید؟ گفت:برای اولین بار بود که ما در بافق این کار را اجرا کردیم و مبحث اصلی ما اربعین است و نذری دادن به سبک همان کشور، ما درروزعاشورا فلافل جز نذری هایمان بود وبه این دلیل انتخاب کردیم، چون غذای عرب ها می باشد و در روزاربعین در کشورعراق فلافل جزغذایی است که برای زائران مهیا می کنند؛ درصورتیکه مشکل توزیع فلافل و دغدغه پختش را هم داشتیم، چون پخت و زمان توزیع آن همان لحظه صورت می گرفت، ولی بحمدا... بخوبی سپری شد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام این موکب را عون عبدا... نامیده اید؟ افزود: خیلی اتفاقی بود و قرار بود بنام یکی از القاب حضرت عباس نامگذاری گردد، ولی قبل از محرم تصمیم گرفتیم که هرسال این موکب برقرارباشد سپس تصمیم بر این شد که هرسال نام یکی از یاران امام حسین را که گمنام هستند را بگذاریم که آنها را هم به مردم بشناسانیم. 
وی در پاسخ به این پرسش که در مسیر احداث و اداره موکب چه کسانی هدایتتان کردند؟ تصریح کرد: 2 الی 3 ماه قبل از محرم پیگیر یک فضای مناسب برای موکب بودیم چادر برپا نکردیم تا براحتی بتوانیم پخت انجام بدهیم آقای یحیوی صاحب ملکی هستند که ما در آن هستیم که خیلی به ما یاری رساندند، حتی یکسری امکاناتی که نیاز داشتیم را برای ما فراهم کرده و منبع هایی را برای آبرسانی شهرداری در اختیار ما قرار دادند. 
وی در پاسخ به این پرسش که قبل از احداث موکب برنامه خاصی داشته اید؟ عنوان کرد: علاقمند بودیم در حرکت عظیم اربعین که اعتقاد همه بر این هست که زمینه ساز ظهوراست شرکت داشته باشیم تا نذورات و کمک های مردمی شهرستان را نیز جمع آوری کنیم. موکب زمانیکه قرار بر این شد که شروع بکار بکند؛ فقط روز عاشورا بحث پخش فلافل و چای عراقی را دو الی سه روز قبل و بعداز ظهر عاشورا داشته باشیم، ولی زمانیکه فلافل آماده شد و شام غریبان امام حسین(ع) شروع به چای دادن کردیم بچه ها پیشنهاد دادند تا سوم جلو برویم و همچنان به دلمان افتاد که ادامه داشته باشد، حتی موکبمان را در عراق هم تأسیس کنیم گفتنش هم برایمان سخت بود و بعضی از دوستان رؤیاهای صادقانه ای را که دیدند تعریف کردند و تصمیم بر این شد این حرکت را تا اربعین ادامه بدهیم و دلهایی را آماده کنیم برای عازم شدن به کربلا و بحث جمع آوری نذورات را داشته باشیم تا موکب در آنجا برای زائران حسین(ع) مهیا کنیم. 
وی در پاسخ به این پرسش که لوازمی که برای دایر کردن موکبتان درعراق دارید اطلاع رسانی کرده اید و چه لوازمی لازم دارید؟ اظهار داشت: بله تبلیغاتی داشته ایم. پتو، فرش و مهم تر از همه نذورات نقدی لازم داریم. 
وی در پاسخ به این پرسش که از شعارهایی که برای اربعین بروی بنرهای اطراف موکب زده ایدمشخص است که خیلی حساسیت داشته اید دلیل آن چیست؟ حساسیت آن بخاطر جمله معرو ف "کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا "است اهمیت واقعه کربلا را درک کرده ایم و ارزش بالا و زیارت زیبای اربعین و زیارت کربلا و بین الحرمین را حس کرده ایم. ما در جنگ نرم هستیم و باید با حمایت از راهپیمایی با شکوه اربعین انجام وظیفه کنیم معتقدم این حماسه باید هر سال باشکوهتر برگزار گردد تا بتوانیم ترس اتحاد مسلمانان و حتی غیرمسلمانان جهان شیعه و سنی براندام دشمن بیاندازیم و بر این باورم که  شعار" ان شاالله اربعین کربلا"ایجاد بر شوق و اشتیاق مردم افزوده می گردد که مردم یک هدفی را در زندگیشان با این شعار ثبت کنند؛ امیدوارم سال آینده موکب های قویتری را درسطح شهر ببینیم و روزی برسد که اکثریت مردم سمت کربلا عازم شوند.