هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گواهی نامه"ب2" سرمایه یک میلیاردی نیاز دارد

گواهی نامه"ب2" سرمایه یک میلیاردی نیاز دارد



اكرم عباسي| تغييرات در قوانين راهنمايي و رانندگي كشور به گواهينامه رانندگي هم رسيده است. بر اساس اعلام پليس راهور ناجا، افزايش كيفيت آموزش و مهارت رانندگي و رفاه مردم مهم‌ترين عواملي بوده كه در گواهينامه‌هاي جديد مدنظر قرار گرفته است.
موارد استفاده کلی گواهینامه ب۲ جهت:خودرو های خدمات عمومی برابر دستور العمل به خودروهایی گفته می شود که در امر خدمات عمومی بکار گرفته می شود شامل: آمبولانس، وانت عمومی( با کاربری های مختلف مانند :حمل زباله، سواری تاکسی، سواری عمومی بین شهری، سواری مدارس، سواری آژانس ها و مؤسسات اتومبیل کرایه می باشد.)
 برخي از رانندگان متقاضی کار در آژانس به دفتر هفته نامه افق کویر مراجعه نمودند و مشکل خود را مبنی بر اینکه افرادی که متقاضی کار در آژانس مسافربری هستند الزاماً باید گواهی "ب2" از اداره راهنمایی و رانندگی دریافت نمایند و از آنجایی که در شهرستان بافق این امکان برای رانندگان وجود ندارد، باید به مرکز استان مراجعه نمایند تا علاوه بر گذراندن مسیر طولانی، مخارج جانبی دیگری را نیز متقبل شوند. آنها از مسئولین مربوطه خواستند شرایطی را مهیا نمایند تا رانندگان در خود شهرستان آموزشهای لازم را بگذرانند و این گواهی را دریافت نمایند.
هفته نامه افق کویر به منظور پیگیری این مسئله گفتگویی با عباس فتاحی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهرستان بافق انجام داده است.
فتاحی در این خصوص گفت: برای اینکه افراد متقاضی در شهرستان بتوانند گواهی ب2 را دریافت نمایند و آموزشهای لازم را ببینند باید بخش خصوصی در این حوزه وارد شود و از آنجایی که نزدیک به یک میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارد؛ اگر فردی هم در بافق سرمایه گذاری نماید جواب نمی دهد، چرا که متقاضی زیادی ندارد؛ وگرنه راهنمایی و رانندگی پیگیری های زیادی در این حوزه انجام داده تا افراد متقاضی هزینه های اضافی و وقت زیادی برای این کار نگذارند. متأسفانه بخش خصوصی وارد این عرصه نمی شود، حتی بخش خصوصی یک درخواست به راهنمایی رانندگی ارائه داده بود، ولی ظاهراً وقتی متوجه می شوند هزینه ها بالا هست از این کار صرف نظر کرده است.