هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گفتگو با پیشکسوت کاراته: طی این سالها ورزش کاراته عملکرد چشمگیری نداشته است

گفتگو با پیشکسوت کاراته: طی این سالها ورزش کاراته عملکرد چشمگیری نداشته است



به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ کاراته یک نوع ورزش رزمی است و به معنای روش مبارزه و دفاع با دست خالی ( بدون سلاح) و شامل ضربه های سریع دست و پا می باشد. این ورزش رزمی فواید بسیار زیادی دارد و افراد زیادی در سراسر دنیا به این نوع رشته ورزشی علاقمند هستند. در این شماره به سراغ پیشکسوت کاراته شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.:
" مجید دانشی" متولد سال 1348است. وی اواخر سال 1367 وارد این رشته ورزشی شد و حدود 34 سال است که در این رشته ورزشی فعالیت دارد و در طی این مدت 10 سال به عنوان رییس هئیت کاراته خدمت کرد.

وی در پاسخ به این پرسش« چگونه به این ورزش روی آوردید؟» عنوان کرد: ابتدا دوره های آموزشی را نزد مربی ام " شیخ نیا" گذرانده و با سبک " کان ذن ریو" شروع کردم؛ سپس در سبک " شیتوری" ورزش کاراته را ادامه دادم و رفته رفته در دوره های مربیگری شرکت نمودم.
وی در خصوص جایگاه رشته ورزشی کاراته در شهرستان بیان کرد: در گذشته سه باشگاه در شهرستان به ورزش کاراته می‌پرداختند و فعالیت بسیار خوبی نیز داشتند؛ حتی ورزشکاران کاراته کار به مسابقات بین المللی راه یافته و مقام قهرمانی کسب نمودند، اما متاسفانه در طی این سال ها، ورزش کاراته دیگر آنچنان عملکرد چشمگیری نداشته است.

وی افزود: هم اکنون حدود 90 ورزشکار در این رشته در حال آموزش می باشند.
وی گفت: زمانی که رییس هیئت کاراته جدید منصوب شد، بین مسئولین ناسازگاری ایجاد گردید و فعالیت برخی از ورزشکاران کاهش یافت. و این کم لطفی و بی مهری نسبت به ورزشکاران آقایان نیز بیشتر شد و تعداد ورزشکاران به 20 نفر رسید و به دلایل مختلف کلاس های آموزشی تعطیل گردید. چندین بار با رییس اسبق هیئت کاراته دیدار داشته و برای راه اندازی این رشته حاضرشدم با آنان تعامل داشته باشم، حتی در بعضی از مسائل نیز حمایت کردم، اما بعد از مدتی دیگر پاسخگوی تماس های بنده نبود و من نیز همکاری خود را با رییس هیئت خاتمه دادم. تا اینکه در چندماه گذشته متوجه شدم این رشته ورزشی به حال خود رها شده است.
وی ادامه داد: هیئت کاراته نیازمند دبیر است، نه تنها کاراته بلکه تمام رشته های ورزشی باید یک رییس، دبیر و نایب رییس معرفی نمایند تا روند کارهای ورزشی مختل نشود.

برای ارتقاء سطح ورزشکاران باید مربیان کشوری را به شهرستان دعوت کرد
وی تصریح کرد: ورزشکاران باید در سال، حداقل 5 مسابقه در سطح استان و خارج از استان شرکت نمایند همچنین رییس هیئت برای ارتقا سطح هنرجو ها باید مربیان کشوری را به شهرستان دعوت کنند تا رشته ورزشی کاراته نیز همانند دیگر رشته های ورزشی ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: در مدتی که بنده به عنوان رییس هیئت فعالیت داشتم، 3 سال متوالی در لیگ برتر و لیگ دست یک شرکت داشته و ورزشکاران مقام های اول را نیز کسب نمودند.
وی اضافه کرد: تمام رشته های ورزشی نیازمند تبلیغ هستند، به ویژه با این شرایطی که همه به سمت و سوی فضای مجازی رفته. اکنون ورزش های رزمی افت داشته و متقاضیان طرفدار ورزش های توپی می باشند که روزبه روز افزایش می یاید.
باتبلیغات در فضای مجازی تنها 20 درصد را می توان پوشش داد

مجید دانشی عنوان کرد: در طی این سال ها ورزش کاراته تبلیغات خوبی نداشته، زمانی که بنده در این عرصه ورزشی فعالیت داشتم برای استعدادیابی به سراغ مدارس سطح شهر رفته و دانش آموزان را به این رشته ورزشی تشویق می نمودم؛ اما مسئولین حاضر به یک تبلیغ ساده در سطح شهر برای این رشته ورزشی نیستند به نظرم با تبلیغات در فضای مجازی تنها 20 درصد را می توان پوشش داد.
وی مربیان خود را آقایان " لقمان شیخ نیا"، " عباسعلی شیخ نیا" نام برد.

90درصد ضربات کاراته کنترل شده است
وی در ادامه گفتگو بیان کرد: 90 درصد ضربات کاراته کنترل شده است و اگر ضربه سنگین به حریف وارد شود؛ مرحله اول اخطار و اگر باز تکرار گردد بازیکن اخراج می شود.
وی خاطره شیرین خود را اینگونه بیان کرد: برای مسابقه لیگ برتر یک امتیاز کم داشته تا جام قهرمانی را کسب نمایم، بازی بسیار حساسی بود که مسابقه دوبار تجدید گردید و باعث درگیری و مشکلات فراوانی شده بود که بالاخره در ثانیه آخر تیم ما امتیاز را کسب نمودند و در جایگاه قهرمانی ایستادند. وی تلخ ترین خاطره خود را حق کشی و ناداوری عنوان نمود.
وی در ادامه از مسئولین خواستار شد: مسئولین مربوطه بسیار همکاری داشته اند، ورزش های پرطرفدار بودجه را بیشتر مصرف می کنند و این در ورزش یک چیز عادی است همچنین به رغم میل باطنی آن افرادی که واقعا در این ورزش فعالیت می‌کنندزیر پا له می شوند،
وی افزود: بودجه حرف اول را می زند و باید رییس های هیئت ورزشی بودجه جذب نمایند.
وی در پایان از هفته نامه افق کویر تشکر نمود.

حدیثه امیریان