هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

گزارش عملکرد یکسله سازمان تامین اجتماعی شعبه بافق

گزارش عملکرد یکسله سازمان تامین اجتماعی شعبه بافق



بمناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی 19 لغایت 25 تیرماه خبرنگار هفته نامه افق کویر گفتگویی با سرپرست تأمین اجتماعی بافق ترتیب داد .
دراین گفتگو محمدسلامتی هرمزی – سرپرست سازمان تامین اجتماعی شعبه بافق با تبریک و گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی ، عملکرد یکساله گذشته منتهی به خرداد 94  شعبه در مقایسه با شاخصهای مد نظر سازمانی از لحاظ کیفی و کمی خوب ارزیابی نمود.
وی تعدادبیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی بافق را با احتساب افراد تحت تکفل بالغ بر 44 هزارنفر ، تعداد مستمری بگیران وافراد تحت تکفل آنها را 5 هزارو 57 نفر و تعداد کارگاههای فعال حوزه عملکرد شعبه بافق را به تعداد 24 هزار و 78 فقره عنوان کرد .  
مسئول تأمین اجتماعی بافق متوسط مبلغ ریالی پرداختی  بابت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان از قبیل غرامات ایام بیماری ، بارداری ، نقص عضو ، پروتز و اروتز ،کمک هزینه ازدواج و فوت ، مقرری بیمه بیکاری و مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان را طی یکساله قبل ماهیانه بالغ بر26 میلیارد و 247 میلیون و 333 هزار و 333 ریال بیان کرد . 
وی تصریح کرد در دوره 12 ماهه گذشته تعداد 31121 جلد دفترچه درمانی جهت بیمه شدگان و مستمری بگیران صادر و تعداد 22472 فقره تأمین اعتبار شده است .
وی در ادامه به عمده مشکل سازمان که عدم پرداخت حق بیمه توسط برخی کارفرمایان اشاره نمود و  پرداخت بموقع حق بیمه ها را از سوی کارفرمایان عامل اصلی و تأثیرگذار بر ارائه تعهدات مؤثر و مطلوب به بیمه شدگان و مستمری  بگیران دانست و همکاری وهمیاری صمیمانه همه کارفرمایان وشرکای اجتماعی را در این زمینه خواستار شد . 
همچنین در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین چالش های فراروی سازمان از مواجه با معضل پیشی گرفتن مصارف بر منابع و افزایش چندین برابری برداشت های مالی از منابع بابت تعهدات  در مقایسه با درآمدهای ناشی از وصول حق بیمه هاست .
وی گذشتن از نقطه سربه سری را از اهم ضروریات آتی سازمان دانست و ابراز داشت یکی از علل اصلی بروز چنین چالشی برای سازمان این است که طبق آمارهای در دسترس هر بیمه شده ایرانی بصورت میانگین معادل 20 سال حق بیمه پرداخت می کند این در حالی است که بطور متوسط 42 سال مستمری دریافت می کند لذا در نتیجه این معادله توازن منابع تأمین اجتماعی و بیمه شدگان را تهدید می کند .