هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کسب رتبه برتر استان توسط دانشگاه علمی کاربردی بافق

کسب رتبه برتر استان توسط دانشگاه علمی کاربردی بافق


کسب رتبه برتر استان توسط دانشگاه علمی کاربردی بافق

خبرنگار هفته نامه افق کویر در حاشیه همایش هم‌اندیشی در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان بافق گفتگویی با مهندس قنبری‌زاده ریاست این دانشگاه انجام داد و سؤالاتی را مطرح نمود که نظر شما خوانندگان عزیز را به آن جلب می نمائیم.
افق کویر: چه طرحی امروز افتتاح شده است؟
ساختمان اداری که شامل 800 متر مربع می باشد و این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز علمی کاربردی در کل کشور است و 1800 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در بین 27 مرکز علمی کاربردی رتبه برتر استان را کسب نموده است.
افق کویر: هم اکنون دانشجویان در چه رشته ای در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و چند رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی می باشد؟
در حال حاضر در سی رشته، رشته های فنی مهندسی (برق، مکانیک جوش، کامپیوتر، معدن، نقشه برداری و ...) هست که چند رشته جدید شامل روانشناسی ورزشی، مربیگری فوتسال ویژه خواهران و ایمنی مخصوص کارکنان شرکت سنگ‌آهن در دست اقدام می باشد.
افق کویر: در مورد رشته های کارشناسی ارشد چه تدبیری اندیشیده اید؟
تفاهم‌نامه‌ای در حال شروع می باشد و این جا باید حتماً یک درخواست داده شود و مشکلی مطرح گردد (توسط شرکت هایی که در شهر مثل سنگ‌آهن یا راه‌آهن مشغول به فعالیت هستند) به عنوان طرح مشخص شود و بعد طبق آن طرح دوره تعریف شود. ارشد این دانشگاه بسیار سخت تر از دانشگاه های دیگر بوده و حتماً باید یک نیاز مشخص شود وتا نیاز نباشد رشته ای برای ارشد نمی‌توان در نظرگرفت.