هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کارگران معادن استفاده از ماسک تنفسی را جدی بگیرند

کارگران معادن استفاده از ماسک تنفسی را جدی بگیرند



 به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ تماس ها و مراجعات متعددی به دفتر هفته نامه افق کویر از سوی کارگران شرکت سنگ آهن بافق صورت گرفت و خواستار آن شدند تا موضوع مشاغل سخت و زیان آور ناشی از وجود تشعشات اورانیومی و وجود ذرات خطرناک سیلیس در محیط معدن را پیگیری شود و پاسخ آن در هفته نامه درج گردد.
خبرنگار هفته نامه افق کویر در پی پیگیری این موضوع به سراغ محمد حسین داوری متخصص طب کار رفت و از وی سوالاتی پیرامون این موضوع را جویا شد.
داوری در پاسخ به این سوال که بیماری های ناشی از وجود تشعشع که منجر به بروز سرطان در تعداد زیادی از بازنشستگان، همچنین تولد نوزادان معلول و بیماری های تنفسی در معدن توسط وی تأیید می شود گفت: اولاً نه من و نه هیچ فرد دیگری نمی‌تواند این بحث را تأیید نماید باید مطالعات دقیق انجام شود. 
مطلبی را باید به کارگران شرکت سنگ آهن بگویم و آن این است که هر محیط با عوامل زیان آور محیط کار مواجه هستیم و تنها کسی که باید دلش به حال سلامتی کارگر بسوزد خود کارگر می باشد.
وی افزود: کارگران استفاده از ماسک تنفسی را جدی گرفته تا از اثرات سیلیس که ذرات موجود در هوا هستند بر روی دستگاه تنفسی خود جلوگیری کنند.
متأسفانه چند سوال دیگر در این مصاحبه بی پاسخ ماند. خبرنگار هفته نامه افق کویر از مسئولین مربوطه تقاضا دارد تا درخصوص سوالات بی پاسخ تدبیری اندیشیده شود و به آن پاسخ روشنی بدهند تا بتوان کارگران را از بلا تکلیفی بیرون آورد.