هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کارشناسان میــراث فرهنــگی مخـالفتی با آیینه‌کاری رواق دارالسلام ندارند

کارشناسان میــراث فرهنــگی مخـالفتی با آیینه‌کاری رواق دارالسلام ندارند


عباسی رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق عنوان نمود:

مدتی پیش بنری در صحن امامزاده عبدا... بافق و درسطح شهرستان نصب شده بود با این مضمون «آیینه کاری رواق دارالسلام به علت مخالفت میراث فرهنگی ناتمام و متوقف شده است.» خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر برای آگاهی از صحت و سقم این ماجرا گفتگویی با حجت الاسلام فلاح، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق انجام داده است و از وی خواست تا توضیحاتی در این خصوص ارائه نماید.
 وی در این خصوص گفت: رواق دارالسلام به علت اینکه قسمتی از یک ساختمان میراث فرهنگی به حساب می‌آید، طبق قانون برای انجام  عملیات عمرانی باید درخواست مجوز داشته باشیم. هیئتی از اداره میراث فرهنگی استان نیز برای بازدید آمدند که نظر آنها بر این بود که برای قسمت‌های آجری شکل و سنتی آیینه‌کاری انجام ندهیم.
برای پیگیری بیشتر این موضوع خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفتگویی با عباسی کارشناس میراث فرهنگی صورت گرفته است که در ادامه می‌خوانید. 
 «عباسی» رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق هرگونه مخالفت با آیینه‌کاری رواق دارالسلام را از ناحیه میراث فرهنگی تکذیب کرد و این مسئله را از کوتاهی خود اداره اوقاف دانست و گفت: حتی کارشناسان ما نیز مخالفتی با این طرح نداشتند.  
محبوبه رنجبر