هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه

کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه



مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در کرمانشاه با بیان اینکه در کشور ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده هستند، گفت: دولت تلاش می‌کند کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه شود.
به گزارش افکارنیوز، سید تقی نوربخش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، با بیان اینکه در کشور ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده هستند، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲۴۰هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که ضریب بیمه‌ای این استان را به عدد ۴۰درصد رسانده ولی ضریب کشوری ۵۲درصد است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کل مجموعه بیمه شده در استان کرمانشاه شامل بیمه شده اصلی، مستمری بگیر و غیره را ۷۶۰ هزار نفر دانست و گفت: در سال ۹۲ سازمان تامین اجتماعی ۵هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که پرداخت مطالبات و حقوق مستمری‌بگیران ۲۰ درصد بودجه سازمان را شامل می‌شود.
نوربخش نظام سلامت را راهبرد دولت در بحث رفاه اجتماعی بیان کرد و افزود: در مدت یکسال فعالیت دولت یازدهم نظام سلامت از رتبه ۱۲ به رتبه نخست کشوری ارتقا داده و در حال حاضر این سیاست پیگیری می‌شود که تخصیص منابع در بخش سلامت سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه ۱۰هزار میلیارد تومان از منابع دولت به امر سلامت اختصاص یافته است گفت: افزایش و ارتقا ارزش دفترچه‌های بیمه یکی از برنامه‌های دولت بود که در یک سال گذشته این برنامه تاثیر خود را در جامعه نشان داد و دولت تلاش می‌کند کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کاهش پرداخت مطالبات سازمان‌های بیمه‌گر به کمتر از ۲ ماه، افزایش سرانه خدمات پزشکی، رشد پرداخت مستمری برابر نرخ تورم سالیانه، افزایش پرداخت حق مسکن و غیره مستمری‌بگیران را از جمله خدمات این سازمان در یکسال گذشته بیان کرد.
نوربخش از عزم جدی سازمان تامین اجتماعی برای کاهش مراجعات حضور به شعبات این سازمان خبرداد و گفت: در حال حاضر ۸۶درصد ارسال لیست بیمه شدگان مشاغل دولتی استان کرمانشاه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و این مشاغل آزاد اختیاری نیز از ماه گذشته اینترنتی شده‌اند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی احداث مراکز تامین اجتماعی در پاوه، سنقر، جوانرود و شعبه چهارم کرمانشاه را از دستاوردهای سفر به استان کرمانشاه دانست و افزود: از احداث کارخانه داروهای گیاهی در این استان حمایت می‌کنیم.