هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

چند سال کمتر عمر می کنید اگر!!!

چند سال کمتر عمر می کنید اگر!!!



محققان می‌گویند برخی عادت‌ها می‌تواند شن‌های ساعت عمرتان را زودتر خالی كند.
 سه سال كمتر عمر می‌كنید: اگر 11 ساعت در روز بنشینید
نشستن یعنی پایان زندگی.  این را محققان می‌گویند. آنها درحالی‌كه اغلب افراد كمتر از 150 دقیقه در هفته را به فعالیت بدنی می‌گذرانند تاكید می‌كنند نشستن طولانی مدت، طول عمر را كم می‌كند. از آنجایی كه اغلب افراد بالغ 90 درصد اوقات فراغت‌شان را به نشستن می‌گذرانند، محققان پیش‌بینی می‌كنند این افراد با مرگ زودرس مواجه شوند. بررسی‌های آنها نشان می‌دهد میانسال‌هایی كه در طول روز بیشتر از 11‌ساعت می‌نشینند، 40‌درصد بیشتر از دیگران با احتمال مرگ در سه سال آینده روبه‌رو خواهند بود.
 20 سال كمتر عمر می‌كنید: اگر بیماری روانی داشته باشید
محققان می‌گویند درست مثل كسی كه به‌خاطر بیماری‌های جسمی عمرش كم می‌شود، مبتلایان به بیماری‌های روانی هم با خطر مرگ زودرس مواجه هستند. كسانی كه از یك بیماری جدی روانی رنج می‌برند، بین 10 تا 20 سال كمتر از آدم‌هایی كه از سلامت روان برخوردارند عمر می‌كنند. یافته‌ها نشان می‌دهد طول عمر بیماران با اختلال شخصیتی دو قطبی 8 تا 10 سال كمتر از مردم عادی است، این میزان در میان مبتلایان به اسكیزوفرنی 10 تا 20 سال است و آنهایی كه افسردگی‌های شدید دارند هم 11 سال كمتر از افراد سالم عمر می‌كنند.
 10 سال زودتر می‌میرید: اگر
 سیگار بكشید
كمتر كسی است كه در مورد مرگ‌آور بودن سیگار شك داشته باشد، اما محققان باز هم تاكید می‌كنند خطر مرگ به شكل جدی در كمین سیگاری‌ها نشسته است. آنها دریافته‌اند طول عمر سیگاری‌ها بین 8 تا 10 سال كمتر از كسانی است كه تمایلی به مصرف مواد مخدر ندارند. متخصصان می‌گویند از هر 10 سیگاری، یك تا دو نفر به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهد و گزارش‌ها حاكی از این است كه مصرف یك نخ سیگار 15 دقیقه از عمر شما را كم می‌كند.
 شش ماه زودتر می‌میرید: اگر در هوای آلوده به دنیا آمده باشید
آلودگی هوا تنها باعث افزایش سقط جنین و مرگ نوزادان نمی‌شود، محققان می‌گویند حتی اگر نوزادی شانس زنده ماندن در این هوای آلوده را داشته باشد، احتمال اینكه طول عمرش از كسانی كه در هوای پاك به دنیا آمده‌اند كمتر شود، زیاد است. براساس گزارش‌ها، محققان می‌گویند افرادی كه در مناطق آلوده متولد می‌شوند شش ماه كمتر از كسانی كه در هوای پاك به دنیا می‌آیند زندگی می‌كنند. یك گزارش رسمی در انگلستان نشان می‌دهد آلودگی هوا می‌تواند طول عمر 200 هزار نفر در این كشور را حداقل دو سال كاهش دهد.
 22 دقیقه از عمرتان كم می‌شود: اگر یك ساعت تلویزیون ببینید
اگر یك روز كامل را مقابل تلویزیون بگذرانید نزدیك به 9 ساعت از عمرتان كم می‌شود؛ حالا می‌توانید با یك حساب سرانگشتی بفهمید كه عادت شما به تماشای تلویزیون چقدر شما را به مرگ نزدیك‌تر می‌كند. محققان می‌گویند افراد بالای 25 سال حتی با یك ساعت تماشای جعبه جادویی، 22 دقیقه از عمر خود كم می‌كنند و اگر تنها شش ساعت در روز تلویزیون ببینند، عمرشان پنج سال كمتر می‌شود؛ پس اگر نمی‌خواهید به همین سادگی جانتان را از دست بدهید، كمی قدم بزنید و احساس نكنید تعقیب همه برنامه‌های تلویزیونی وظیفه شماست.
 هفت سال كمتر عمر می‌كنید: اگر بیماری قلبی داشته باشید
از آلودگی هوا گرفته تا استرس و مشكلات ژنتیك همه در ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی نقش دارند و از نظر محققان طول عمر مبتلایان به مشكلات قلبی چند سالی كمتر از افرادی است كه از این بیماری‌ها رنج نمی‌برند. محققان می‌گویند هفت سال از عمر مبتلایان به این بیماری‌ها كم می‌شود و براساس آمارها، 42 درصد مرگ‌ومیر در جهان به دلیل مشكلات قلبی- عروقی اتفاق می‌افتد و این بیماری‌ها نقش زیادی هم در مرگ هموطنان ما بازی می‌كنند.
 هشت ماه‌ از عمرتان كم ‌می‌شود: اگر پسر داشته باشید
درحالی‌كه هنوز هم در فرهنگ ما به دنیا آمدن پسر اتفاقی خوشحال‌كننده است، محققان می‌گویند همین خوشحالی می‌تواند به قیمت جان مادران تمام شود. بررسی‌ها ثابت كرده است كه مادران پسردار، هشت ماه‌و‌نیم كمتر از دختردارها عمر می‌كنند و البته از نظر محققان جنسیت فرزند تاثیری بر طول عمر پدر نمی‌گذارد.
 دکتر سلام