هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پاسخ مدیرعامل وقت مسکن مهرکویر به ساکنین

پاسخ مدیرعامل وقت مسکن مهرکویر به ساکنین



الهام نصیرزاده| ساکنین مسکن مهر در شماره 744 این هفته نامه مورخ 95/03/16به بیان مشکلات خود پرداختند که با عنوان " مسکنی که مُسکن نشد" چاپ گردید.
در این شماره خبرنگار ما به سراغ فتاحی، مدیرعامل وقت مسکن مهر کویر بافق رفته و گفتگویی با وی انجام داده است.
وی پیرامون سپتیک فاضلاب مسکن مهر و مشکلات جانبی که به وجود آورده گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر به نحوی می باشد که با هوادهی و اضافه نمودن مواد خاص شیمیایی بوی ایجاد شده ناشی از فاضلاب را از بین می برد و طبق آزمایشاتی که از طرف شبکه بهداشت و درمان بافق بروی نمونه های تصفیه شده به عمل آمده هیچ گونه مواد میکروبی و بیماری زایی در آن مشاهده نگردیده است؛ ضمنا جهت راحتی و سهولت در امر تأمین برق سیستم مورد نیاز یک کنتور سه فاز جداگانه خریداری گردیده است جهت از بین بردن بوی بد فاضلاب لازمه آن این است که دستگاه تصفیه در زمان مشخص از شبانه روز شروع به فعالیت نماید و یک نفر اپراتور و مسئول نگهداری نیز می بایستی عهده دار این امر باشد و تاکنون چندین نفر عهده دار این مسئولیت بوده اند، ولی به علت عدم پرداخت شارژ و هزینه نیروی مربوطه کار تعمیر و نگهداری سیستم فعال نبوده و بروز مشکلات ذکر شده ناشی از نداشتن مسئول تعمیر و نگهداری می باشد. پرداخت هزینه شارژ مربوط به تعمیر و نگهداری سیستم فاضلاب به عهده ساکنین مسکن مهر می باشد.
همانطوریکه در مطلب منتشر شده توسط یکی از اعضا بیان شد در سال گذشته هیچ گونه بوی نامطبوعی از این قسمت استشمام نمی شده و دلیل آن را به کاربردن نوعی مواد اعلام کرده اند امسال نیز اگر به همین نحو انجام گیرد حتماً مشکل مربوطه نیز دفع خواهد شد.
لیست قیمت ارائه شده در سال 92 هزینه های مربوط به تأمین و نصب کولر و کابینت منظور نگردیده و مدارک آن موجود می باشد
فتاحی در خصوص پرداخت مبلغ 25میلیون تومان نقد در 7سال گذشته افزود: کل مبلغ پرداختی توسط اعضا با پارکینگ 28میلیون تومان و بدون پارکینگ 25میلیون بوده و این مبلغ هیچ وقت به صورت نقد پرداخت نشده است. از سال 1388 که کار ساخت و ساز شروع گردیده به صورت تدریجی پرداخت و نهایتاً تا سال 1393 این پرداختی ها طول کشیده و هنوز تعدادی از چکهای پرداختی توسط ساکنین پاس نگردیده است. وام پرداختی 25 میلیون تومانی بانک مسکن مهر از سال 1388 شروع و طبق پیشرفت فیزیکی کار، نسبت به آزادسازی آن اقدام می کردند که آخرین قسط آزاد شده نیز در سال 1392 بوده است؛ ضمناً در لیست قیمت ارائه شده در سال 92 هزینه های مربوط به تأمین و نصب کولر و کابینت منظور نگردیده و مدارک آن موجود می باشد.
نصب کاشی به نحوی بوده که بهترین سلیقه و نحوه نصب انتخاب گردیده و امکان دارد سلیقه افراد باهم تفاوت داشته باشد
 وی درمورد نصب نوع و طرح کاشی های به کار رفته در واحدها تصریح کرد: طرح و نقشه های گوناگون نصب کاشی به نحوی بوده که بهترین سلیقه و نحوه نصب انتخاب گردیده و امکان دارد سلیقه افراد باهم تفاوت داشته باشد درجه کاشی های استفاده شده توسط پیمانکار به گونه ای بوده که از نمونه مرغوب استفاده گردیده است. 
وجوه حاصله از مزایده به حساب مشترک فرمانداری بافق و شرکت تعاونی افتتاح گردیده بود واریز شده است 
وی پیرامون مصالح باقیمانده اظهار داشت: طبق هماهنگی به عمل آمده با فرمانداری بافق با حضور نماینده ساکنین و هیئت مدیره این مصالح صورت برداری شد و طی مزایده برگزار شده به برنده تحویل و طبق لیست پیشنهادی قیمت، وجوه حاصله از مزایده به حساب مشترک بین فرمانداری بافق و شرکت تعاونی واریز گردیده است. 
در زمان انتخاب واحدها طراحی محوطه انجام نشده بود
 فتاحی پیرامون محل قرارگیری مخزن فاضلاب و نداشتن فضای سبز و پارکینگ در آن محل ادامه داد: معادل مساحت فضای موجود نسبت به جایگزینی فضای سبز و پارکینگ در سایر نقاط اقدام لازم به عمل آمده است و لازم به ذکراست در زمان انتخاب واحدها با توجه به تغییر پارکینگ طبقه همکف واحدها به فضای مسکونی، طراحی محوطه انجام نشده بود.
وی در مورد پرداخت هزینه اجاره عرضه واحدها گفت: این موضوع یک برنامه کلی بوده که توسط وزارت راه و شهرسازی در سطح کل کشور انجام می شود و شامل کلیه متقاضیان مسکن مهر بوده و مختص این پروژه می باشد و واحدهای دو طبقه مجاور آپارتمانها نیز این مبلغ را پرداخت نموده اند و سالیانه حدود 17 الی 18 هزار تومان می باشد.
مدیرعامل وقت مسکن مهر کویر بافق در مورد هزینه 5 میلیون تومانی آسانسور گفت: باتوجه به آهنکشی، نصب ریل و درب آسانسور کلیه واحدها و همچنین تهیه 9 عددموتور و تهیه 6 عدد کابین آسانسور هزینه پرداخت شده توسط تعاونی جهت هر واحد حدود 880 هزارتومان می باشد.
هر کدام از واحدها توسط کارشناسان حدود 90میلیون تا 110میلیون تومان قیمت گذاری می شود
وی اعلام کرد: لازم به توضیح است با توجه به جوی که در خصوص عدم به کار رفتن مصالح مرغوب در پروژه مسکن مهر هم اکنون وجود دارد باید به این نکته توجه کرد که هم اکنون جهت هر کدام از واحدها که توسط کارشناسان قیمت گذاری شده واحدهای بدون پارکینگ حدود 90میلیون و با پارکینگ تا 110میلیون تومان قیمت گذاری می شود. این ثابت می کند که مصالح به کار رفته مرغوب بوده و ارزش افزوده نیز داشته است. 
وی تصریح کرد:کلیه اسناد و مدارک شرکت تعاونی توسط اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد مورد حسابرسی قرار گرفته و یک نسخه از مدارک آن به فرمانداری بافق و اداره تعاون شهرستان بافق ارسال گردیده و هر کدام از اعضا نیز تمایل دارند می توانند این اسناد را از نزدیک مشاهده کنند.
وی درباره تابلو برق خریداری شده گفت: کلیه تابلوهای برق مخصوص نصب کنتورهای برق توسط شرکت تعاونی خریداری و نصب گردید و هیچکدام از آنها توسط ساکنین خریداری نگردیده است.