هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پاتوق‌ها معضل بزرگ جامعه امروز

پاتوق‌ها معضل بزرگ جامعه امروز


پاتوق‌ها معضل بزرگ جامعه امروز

در روز شنبه 21 تیر ماه نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و سرهنگ فرهاد بیگلری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق برگزار شد.
فرمانده نیروی انتظامی ضمن خیر مقدم به خبرنگاران گفت: امنیت نیاز جامعه بشری است و مربوط به دوره خاصی نیست، باید وجود داشته باشد تا هر نخبه‌ای بتواند آرامش خاطر داشته باشد و در زمینه خود به توفیقاتی برسد.
سرهنگ بیگلری افزود: زمانی که امنیت و سلامتی دچار ناملایمات شود، جوّ روانی ایجاد کرده و حساسیت نیروی انتظامی با توجه به گستردگی‌هایی که دارد از پلیس وظیفه عمومی تا اداره اماکن... را برمی انگیزد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت:  از تاریخ 15 آبان ماه 92 در این شهرستان مشغول به خدمت شدم که طی این مدت اهدافی را دنبال می‌کردیم که اهم آن این بود حضور پلیس در سطح شهر بیشتر شود؛ حضور پلیس باعث خواهد شد مجرمین فضای کار را بر خود تنگ‌تر ببینند.
وی تأکید کرد: ارتقاء تعالی رفتار و تکریم ارباب رجوع باید در صدر کاری نیروی انتظامی باشد تا با سعه‌صدر و توجه خدمات‌رسانی به مردم صورت گیرد.
وی از تشکیل کلاس‌های آموزش همگانی و چهره به چهره بین نماز مغرب و عشا را در بین نمازگزاران خبر داد. 
بیگلری خطاب به اصحاب رسانه عنوان کرد: رسالت رسانه ها گسترش فرهنگ و عدالت است؛ سعی شود فرهنگ غنی شهر، استان و کشور کار شود. معضل بزرگ در حال حاضر پاتوق ها هست، زنگ خطر آن را اعلام کردم که بصورت خزنده و خاموش در شهر ما رسوخ پیدا کرده و عادتی اشتباه است. باید احساس شود و رسانه ها که رسالت بزرگ را بر عهده دارند. وظیفه‌ی اصلی آنان است بصورت دقیق به انجام برسد. معضل دیگر زیاد بودن موتورسیکلت در بافق است که حتی افراد با سنین پایین از آن استفاده می کنند.
وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوارها باید در بین مردم نهادینه شود. در این زمینه برخورد قانونی کافی نیست و باید خدمت رسانی صحیح و سریع را سرلوحه کار قرار دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی درباره سرقت کابل های برق نموده اید گفت: سارقین دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند و سیم و کابل ها نیز به اداره برق و مالکین آن پس داده شد.
وی در مورد پیدا شدن جنازه ای در سطح شهر افزود: در خیابان شهید تفکری جنازه ای کشف شد که مربوط به فردی سی و چند ساله می باشد که تبعیدی نیز بوده و هر روز برای آمار حضور و غیاب به نیروی انتظامی مراجعه می کرده است. جسد در همان روز کشف گردیده و پزشک قانونی و قاضی کشیک بر سر جسد حضور پیدا کردند.
بیگلری در جواب این سوال که چرا بافق تبعیدگاه است گفت: تصمیم گیرنده ما نیستیم.
بیگلری برای مواد مخدر صنعتی گفت: محموله های بزرگ از جنس هروئین و کراک و شیشه کشف شده که تماماً وارد می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با اهالی سیستان و بلوچستان که ایرانی نیز می باشند و ساکن بافق هستند برخورد می شود؟ گفت: شهروند یک، محسوب می شوند و در حد شهروند ایرانی باید با آنها رفتار شود؛ دغدغه ای که امروزه یزدی ها دچار آن شده اند این است که از فرهنگ کار کناره گرفته اند. یزدی که به نیروی کار و تلاش شهرت داشته؛ چرا باید فرد غیر بومی را برای انجام کارهایش به کار گیرد.
بیگلری در پاسخ به این شایعه که آیا نیروی انتظامی برای پایان دادن به اعتصابات مبلغی از شرکت سنگ‌آهن دریافت کرده است گفت: مگر ما اعتصابات را به وجود آوردیم که به آن پایان دهیم، در بحث تجمعات خواستیم که خوب مدیریت شود. تا خط قرمز نیز رعایت شود. خط قرمز ما خط قرمز نظام است.
وی درباره حمله اشرار به خودروی یکی از شهروندان بافقی در چهار سال پیش گفت: عوامل دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.  
عملکرد                                 درصد فراوانی (%)
تعداد تشکیل پرونده             16+
وقوع سرقت                      28-
کشف سرقت 14-
کشف تجهیزات ماهواره         5-
کشف مواد مخدر               1448+
کشفیات سلاح                 100+
دستگیری سارق               40+
دستگیری اتباع بیگانه         154+
دستگیری دستگیر معتا د     82+
جمع آوری پاتوق              580
انهدام شبکه‌های توزیع      400
دستگیری توزیع فروش(عمده فروش)        331
دستگیری خرده فروش       148
دستگیری حمل کننده مواد مخدر             21-
دستگیری نگهدارنده مواد مخدر              31+
دستگیری مفاسد اجتماعی                 58+
دستگیری قاچاق کالا                        167+
دستگیری مابقی جرایم                     757+
تصادفات درون شهری(جرحی)               3-
تصادفات درون شهری(خسارتی)            5-
تصادفات درون شهری(فوتی)                 0
تعداد مجروحین تصادفات درون شهری      2-
تعداد متوفیان تصادفات درون شهری        0
تصادفات برون شهری(جرحی)            10+
تصادفات برون شهری(فوتی)               0
تعداد مجروحین تصادفات برون شهری    25
تعداد متوفیان تصادفات برون شهری      0
 
راضیه بیگی