هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

وقوع بیش از۳۶هزار نزاع در ۱۱ماهه گذشته (کاهش آستانه تحمل مردم)

وقوع بیش از۳۶هزار نزاع در ۱۱ماهه گذشته (کاهش آستانه تحمل مردم)


فرمانده انتظامی غرب استان تهران مطرح کرد:

غرب استان تهران-فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت:در طول ۱۱ ماهه گذشته، حدود۳۶ هزار و ۷۰۰ درگیری و نزاع فردی در غرب استان تهران رخ داده است.
سردار محسن خانچرلی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:در سال جاری، ۳۶ هزار و ۷۰۰  درگیری و نزاع فردی در غرب استان تهران حادث شده که چنین آماری موید کاهش آستانه تحمل مردم در شش شهرستان غرب استان تهران است.
فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود:عوامل مختلفی در نزاع ها و درگیری های فردی دخیل هستند و مجموعه انتظامی تلاش می کند در مناطقی که احتمال درگیری بیش از نقاط دیگر احساس می شود، حضور پر رنگ تری را ایفا کند.
خانچرلی گفت:بخش قابل توجهی از نزاع های فردی در محل های استقرار تاکسی ها و بر سر مواردی همچون سوار کردن مسافر و...بروز پیدا می کند.
فرماندهی انتظامی غرب استان تهران عنوان کرد:در مناطقی که تردد و جمعیت با تراکم و انبوه هر چه بیشتری همراه است، نیروهای ویژه ای آموزش دیده اند که با حضور خود احتمال درگیری، ضرب و جرح و حتی قتل را کاهش می دهند.
وی افزود:معاونت اجتماعی نیز در حوزه آموزش های همگانی اقداماتی را عملیاتی کرده که در آینده نیز این امر استمرار خواهد داشت.
سردار خانچرلی گفت:بطور میانگین در طول ماه بیش از سه هزار و ۳۰۰ درگیری در حوزه شش شهرستان غربی استان تهران حادث می شود و از نظر ما باید با کارشناسی هر چه بیشتر و بهره مندی از نظریات و ایده های متخصصان امر، مطالعات و بررسی های هر چه بیشتری در این حوزه انجام شود.
فرماندهی انتظامی غرب استان تهران یادآور شد:تلاش می کنیم در سال ۹۵ با تشکیل اتاق فکر متشکل از اساتید دانشگاه، موضوع درگیری ها ونزاع های خیابانی به نحو دقیق تری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.