هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

وضعیت بافق فعلاً سفید است

وضعیت بافق فعلاً سفید است



به گزارش هفته نامه افق کویر، «دکتر مهدیه کوهگرد» معاون شبکه بهداشت و درمان بافق در گفتگویی تلفنی با خبرنگار هفته نامه افق کویر، پیرامون آخرین وضعیت کرونا گفت: وضعیت بافق فعلا سفید است.
وی افزود: گرچه این وضعیت هنوز پایدار نشده است؛ زیرا عصر روز شنبه ۲۲ شهریورماه شاهد افزایش موارد سرپایی بودیم و تا کی به مرحله بستری برسد در آینده مشخص خواهد شد. نمی توان آماری از مراجعه سرپایی شهروندان اعلام کنم.
وی تصریح کرد: حدود ۱۳۰ نفر در موج دوم، مبتلا به کرونا داریم. که بیشتر موارد سرپایی است. موج دوم کرونا در بافق از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده است.
بنابر گفته معاون شبکه بهداشت و درمان ۴ نفر فوت کرده اند.
کوهگرد ادامه داد: باتوجه به مسافرت ها و برنامه های مذهبی احتمال اوج گیری این بیماری ۲۲و۲۳ شهریورماه هستیم. مراسمات محرم چون تجمعات آن زیاد است رعایت پروتکل ها کمتر صورت می گیرد، اما در سالن سینماهای بافق این مشکل کمتر دیده می شود. در بازدید از سینما خیلی افراد رعایت می کنند اما در مراسمات چون پذیرایی داشته و چای داده، حتی ماسک هم نمی زنند و با هم نشسته اند، متاسفانه رعایت نمی شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان در پایان گفت: اگر در مراسمات رعایت شود مشکلی نخواهد داشت و ممنوعیتی در کار نخواهد بود و مراسمات رامی توان برگزار نمود؛ اما با رعایت پروتکل بهداشتی؛ با این حال به کسی توصیه نمی شود که به سینما یا به مراسمات برود، توصیه ما پرهیز از حضور از تجمعات است.

 

محمد حسین تشکری|