هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

وجود معادن دلیل شیوع بیماریهای تنفسی در بافق

وجود معادن دلیل شیوع بیماریهای تنفسی در بافق



 
 
الهام نصیرزاده| روز اول شهريورماه، به پاس بزرگ‌داشت «ابوعلی سينا»ستاره پر فروغ عرصه طب در ايران، روز پزشک ناميده شده است. انسان بدون سلامتی نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. بیماری آرامش انسان را می‌گیرد و فعالیت‌های طبیعی او را مختل می‌کند. مراجعه به پزشک به طور عمده در هنگام بیماری انجام می‌شود. به همین دلیل حرفه پزشکی در شرائط بحرانی فرد روبرو می‌شود و لذا حرفه پزشکی از اهمیت بالا و حساسی برخوردار است.
امام صادق(علیه‌السلام) در این باره فرمودند: «اهل هیچ بلدى، از سه چیز بی‌نیاز نیستند، تا در امر دنیا و آخرت‌شان به آن‌ها پناه ببرند، به طورى كه اگر فاقد آن‌ها باشند، امورشان مختل و بدون تدبیر خواهد بود؛ اول: فقیه ی دانشمند و پرهیزكار. دوم: امیر و حاكمی خیرخواه و با قدرت. سوم: طبیبی دانا و مورد اطمینان»
هفته نامه افق کویر، روز پزشک را بهانه قرار داده و به سراغ زوج پزشکی که  به تازگی برای معالجه بیماران، شهرستان بافق را انتخاب کرده اند رفته است و گفتگویی با "بی بی سیده رضائیان" متولد یزد و "سید علی اکبر هاشمی" متولد تهران انجام داده است.
افق کویر:  دکتررضائیان لطفاً از میزان تحصیلات و محل تحصیل خود بگوئید:
 فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته مغز و اعصاب می باشم.
افق کویر: توضیحاتی در مورد تخصصتان برای خوانندگان این هفته نامه ارائه بدهید؟
بیماریهای ام اس، سکته مغزی،تشنج ،سردرد، میگرن،کمر درد، ستون فقرات، پارکینسون یا رعشه و بیماریهای عضلانی و عصب درحیطه کاری من می باشد.
افق کویر:  چطور شدبافق را براي طبابت انتخاب کرديد؟آيا انتخاب خودتان بود و يا به شما ابلاغ شد؟ 
با توجه به نیاز مردم بافق به این رشته، به میل خودم با بیمارستان بافق همکاری می کنم.
افق کویر:  آيا از حضور دربافق راضي هستيد و تجهیزات تخصصی و امكانات بهداشتي و درماني بافق را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
به یاری خدا، با مساعدت مردم بافق و مسئولین شهر امکاناتی مثل نوار مغز و نوار عصب و ام ار آی فراهم شود تا مردم خوب این منطقه، مجبور نشوند برای تشخیص و درمان به مرکز استان بروند.
افق کویر:  آيا قصد اقامت و ادامه طبابت در این شهر را داريد؟يا بافق را ترك خواهيد كرد؟
 حمایت مسئولین و قدردانی مردم سبب میشود متخصصین رشته های مختلف در مناطق محروم با دلگرمی به خدمتگزاری خود ادامه دهند .
درادامه گفتگویی با دکترسیدعلی اکبرهاشمی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی تهران دررشته بیماریهای تبدار وعفونی گفتگویی انجام شده است.
افق کویر:  لطفاً توضیحاتی درحیطه تخصص خود ارائه نمایید؟
عفونتهای ریوی و گوارشی و ادراری و تناسلی و پوستی، سینوزیت و عفونتهای گوش و حلق، سل، هپاتیت، ایدز، مننژیت، تب مالت، زخم پای دیابتی، سالک و مالاریا در حیطه کاری بنده می باشد.
افق کویر:  به چه علت بافق را برای طبابت انتخاب نموده اید آیا نظرتان باهمسر تان یکی است؟
با توجه به شیوع بیماریهای تنفسی در منطقه و به دلیل وجود معادن و فقدان این رشته مهم در بیمارستان بافق با انتخاب خودم با بیمارستان همکاری می کنم.
افق کویر:  آيا مسئولين با امكانات درماني شما را در انجام هر چه بهتر خدماتتان مساعدت نمودند؟
اگر به یاری خدا، با مساعدت مردم بافق و مسئولین شهر امکاناتی مثل تست تنفسی اسپیرومتری و تستهای آزمایشگاهی لازم فراهم شود تا مردم خوب این منطقه، مجبور نشوند برای تشخیص و درمان به مرکز استان بروند حمایت مسئولین و قدردانی مردم سبب می شود متخصصین رشته های مختلف درمناطق محروم با دلگرمی به خدمتگزاری خود ادامه دهند.