هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هیچ گونه اشعه زیان آوری ناشی از رادیو اکتیو گزارش نگردیده است

هیچ گونه اشعه زیان آوری ناشی از رادیو اکتیو گزارش نگردیده است


محمدرضا برزگری کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بافق عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، مدتی است که تماس‌های مکرری از سوی کارگران شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق به دفتر هفته‌نامه افق‌کویر مبنی بر بررسی اجرای مشاغل سخت و زیان‌آور ناشی از تشعشعات اورانیوم و ذرات خطرناک سیلیس در محیط معادن واصل گردیده است که خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر پیگیری‌های را پیرامون این موضوع انجام داد و طی نامه‌ای به ریاست روابط عمومی شرکت خواستار پاسخ به این سؤالات شد.
محمدرضا رضایی پور مدیر روابط عمومی طی نامه ای به شماره 733/26 (93/7/29) با مضمون ذیل به دفتر هفته نامه ارسال کرد.
مدیر مسئول هفته نامه افق کویر (بافق)
احتراماً ضمن تشکر از حسن توجه آن هفته نامه، عطف به نامه شماره 169 مورخ93/7/16 در خصوص سؤالات شما پیرامون بررسی و اجرای مشاغل سخت و زیان آور ناشی از تشعشعات اورانیوم و ذرات خطرناک سیلیس در محیط معادن، با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مسئولین مربوطه در شرکت سنگ آهن، شایسته است موارد مطروحه از مرکز بهداشت شهرستان که احاطه داشته و بصورت علمی، کارشناسی و آماری این مهم را در دستور کار خود دارند و مرجع مناسبی برای پاسخگویی به سؤالات شما می‌باشد، پیگیری شود.
با تشکر
 محمد رضا رضایی پور- مدیر روابط عمومی

برای بررسی موضوع خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر به سراغ محمدرضا برزگری کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت بافق رفت و پیگیر این موضوع شد.
برزگری در این خصوص گفت: اخیراً شرکت همکار صنعت، شرکت‌هایی که مجوز از سوی معاونت بهداشتی و ارزیابی عوامل زیان‌آور از محیط کارگری را انجام می‌دهند هیچ گونه اشعه زیان‌آوری ناشی از رادیواکتیو گزارش نگردیده است. گرد و خاک هست، ولی سیلیس هیچ ارزیابی نشده و در حال حاضر مقدار آن مشخص نیست.