هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هیچکدام از کاریکاتورهایی که در مورد شهر کشیدم، بی‌وضو نکشیدم

هیچکدام از کاریکاتورهایی که در مورد شهر کشیدم، بی‌وضو نکشیدم




کاریکاتور تصویری است که به منظور هجو کردن چیزی یا کسی کشیده می‌شود. کاریکاتور یک شخص باید مضحک باشد و در کشیدن آن باید نمایش اعضای بدن سوژه مبالغه کرده و شخصیت سوژه را بنمایاند.مدتی است که مسائل و مشکلات شهرستان بافق در هفته‌نامه افق‌کویر به صورت کاریکاتور به تصویر کشیده می‌شود به همین منظور خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفتگویی با طراح این کاریکاتورها انجام داده است که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید.
افق‌کویر: خودتان را معرفی کنید.
محمدباقر قائمی، فرزند احمد هستم، متولد سال 1361 در شهرستان بافق.
افق‌کویر: از چه زمانی شروع به کاریکاتور کشیدن نمودید و چه مقامهایی بدست آوردید؟
شروع حرفه ای کارم از دوره راهنمایی است. مقام‌های بدست آمده در این حرفه شامل: نفر ممتاز کشوری جشنواره اعتیاد، ممتاز جشنواره صلح یونیسف، نفر اول استان و نفر اول شهرستان در تمامی دوره‌های شرکت.
افق‌کویر: چطور شد که وارد این عرصه شدید؟
به دلیل این که به مردم عزیزم زمان انتخابات شورای اسلامی شهر قول دادم، وارد میدان شدم و تا آخرین نفس برای حقوق از دست رفته شهرستان عزیزم دست نخواهم کشید. با وجود این همه معادن و قسمت‌های خدادادی آنقدر بی‌عدالتی و مشکل در شهر وجود دارد که اگر تا سالهای سال کاریکاتور بکشیم سوژه وجود دارد. کاریکاتور خوبی که دارد این است که عامه‌پسند است و می‌تواند دردها و مشکلات را بیان کرد. هیچکدام از کاریکاتورهایی که در مورد شهر کشیدم بی‌وضو نکشیدم به هیچ عنوان حاضر نیستم از این راهی که شروع کرده‌ام بازگردم.
افق‌کویر: انتظار شما از همشهریان چیست؟
همراهی و حمایت مردم بزرگترین پشتوانه من برای ادامه کار می‌باشد.
افق‌کویر: نظر شما درمورد مسائل رخ داده درخصوص سنگ آهن چیست؟
وعده‌های سرخرمن مسئولین رده بالا، بی‌عدالتی‌های فراوان به شهری که مادر معادن ایران است. یک مسئله جزئی در کشور رخ می‌دهد تمام رسانه‌ها، مطبوعات و سایتها می‌نویسند؛ اما مشکل به این بزرگی که سرنوشت یک شهر را تغییر خواهد داد به راحتی به بازی گرفته شده و هیچ‌کدام از مسئولین حاضر به پاسخگوئی صریح و شفاف نیستند. حدود 21 روز از تجمع اعتراض‌آمیز مردم شریف و نجیب می‌گذرد؛ اما هیچ اقدامی نشد. در دولتی که تدبیر و امید را یدک می‌کشید دریغ از ذره‌ای امید! نگذاریم دشمنان شهرستان بین خودمان اختلاف بیندازند. مهره‌های کارآمد از قبیل دکتر یار احمدی، صباغیان و ... را حمایت کنیم. در حال حاضر یک نفر باید مسائل شهر را رهبری کند تا خدایی نکرده حوادث ناگوار اردیبهشت 90 و بلاهایی که سر ما آوردند تکرار نشود. عدالت در بافق مرده است. یک شهرستان یک نماینده! و این همه شهرستان یک نماینده!!! همین بی‌عدالتی منشأ بی‌عدالتی‌های بعدی است. به تمام مسئولین اعلام می‌دارم مردم بافق پشتیبان ولایت فقیه و نظام بوده و خواهند بود تعداد شهدا، شرکت در راهپیمایی‌ها، انتخابات و تمامی مناسبتهای مذهبی نظیر عاشورا و ایام فاطمیه هیچ‌کس نمی‌تواند این افتخار را از ما بگیرد؛ اما در مقابل بی‌عدالتی دیگر سکوت نخواهیم کرد. پشتیبان ما خون شهدای ماست. خداوند جای حق نشسته و دست ظالمان را به زودی قطع خواهد کرد. یک انسان ساده و ... هم می‌فهمد که شهری که این همه معادن آهن و فلز است دارد مقرون به صرفه‌ترین حالت برای آن احداث کارخانه جوار معدنی بخصوص فولاد است تا با یک نوار نقاله ساده سنگ به کارخانه و به فولاد تبدیل شود؛ اما مافیای آهن و فولاد از همان ابتدا تمام تلاش خود را به کار بسته تا این کارخانه‌ها احداث نشود و به یکبار فولاد دولتی خصوصی و تعطیل شود، گاز به بافق نرسد و... احداث این کارخانه‌ها حیات غولهای فولادی به خطر می‌افتد. تاوان خوشی، پیشرفت و آبادانی آنها را ما با امراض و بیماریهای ریوی، گرمای طاقت‌فرسا و مشکلات زمان باید بدهیم؟
افق‌کویر: حرف پایانی:
شعاری که زمان انتخابات برای خود انتخاب کردم و به آن معتقدم:
قدی که به خدمت مردم علم شود
به ز قامتی که محراب خم شد
تأکید مقام معظم رهبری (مدظله عالی) نیز بر خدمت به مردم است.