هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

هنر عشق است نه شغل !

هنر عشق است نه شغل !



رضیه زارع پور| هفته نامه افق کویر، در این شماره گفتگویی با یکی از هنرمندان موسیقی در یزد  انجام داده است که می خوانید.
افق کویرخودتان را کامل معرفی کنید:
علی کریمی هستم، متولد 25 مهر ۱۳۷۱، فوق دیپلم کامیپوتر. راستش را بخواهید به درس زیاد علاقه نداشتم یادم می آید استاد ‌که درس می داد من سر کلاس‌مشغول ترانه گفتن و در حال و هوای خودم بودم .
افق کویر چند سال است مشغول کار موسیقی هستید آیا در این زمینه آموزش کلاسیک دیده اید؟
به صورت حرفه ای هفت سالی می شود، ولی خیلی زحمت کشیدم و سختی دیدم‌. زمانی بوده که می خواسته ام موسیقی را بوسیده و کنار بگذارم، ولی عشق به این کار مانعم شده است. آدم که از عشق سیر نمی شود ! در جواب بخش دوم سوالتان باید بگویم نه ! راستش را بخواهید آموزشی ندیدم، ولی از بچگی انگار در خونم بوده است.
افق کویر چه کارهایی تاکنون منتشر کرده اید؟
 آلبوم‌ "دلنگرون" که 9 تراک بود که همه تراکهای آن را دوس دارم و بعضی مواقع اگر گوش ندهم شبم صبح نمی شود!
و چند تراک خواندم که از جمله آنها این موارد است :آهنگ "‌اشکاتو پاک کن" ، زخم عشق" و" باتو بمونم" و ... که خیلی مورد استقبال قرار گرفت؛ البته خودم هم این آهنگ ها را خیلی دوست دارم. با این آهنگ ها کلی خاطره دارم .
افق کویرشما نیز جز خوانندگان زیر زمینی هستید یا آهنگ هایتان با مجوز است؟ اصلاً منظور از خواننده زیر زمینی چیست؟ 
مجوز دارم و سعی کردم ‌همیشه شعرها و ملودهایی را انتخاب کنم که بتواند مجوز بگیرد و تأیید شود . 
راستش را بخواهید نمی دانم؛ شاید هم بدانم، ولی نتوانم توصیف کنم در کل بهتراست در موردشان بحثی نداشته باشم.
افق کویر در چه سبکی می خوانید؟
 همه سبک های رادوست دارم‌ و بعضی مواقع گوش می دهم، ولی خودم پاپ می خوانم و علاقه شدیدی به پاپ دارم. 
افق کویر  تنظیم آهنگ هایتان با چه کسی هست؟ آیا با گروه مشخصی کار می کنید؟
اوایل کارم با بابک آباد که خیلی دوست داشتنی و خاص است کار می کردم. ایشان برای هر تراک از کارهایم حدوداً یکی دوماه وقت می گذاشت و کارهای قشنگی هم شده که هنوزهم قدیمی نشده وهر دفعه اجرا می کنم انگار تازه ساخته شده . دمش گرم !کم‌نگذاشته؛ ولی الآن خودم‌تنظیم می کنم و تا به حالم چندتایی تنظیم کردم که بعد از ماه صفر بیرون می دهم، ولی امیدوارم استقبال خوبی صورت گیرد و من باز دلگرم شوم. کلا ماهنرمندان هرچه داریم از مردم داریم . آنها هستند که به ما انگیزه می دهند.
افق کویر  شعر یک ترانه از مهمترین اجزای یک کار خوب است؟ شعر هایتان را چگونه انتخاب می کنید؟ 
درست است! من شعرهایی که حرف دلم هست را انتخاب می کنم؛ قبلاً با شاعران خوبی کار کرده ام، ولی الآن‌خودم‌شعرها را می گویم. به نظر من ترانه که از قلم‌ خودت باشد حرف دل است و حرفی که از دل براید به دل می نشیند من سعی کرده ام همیشه به پیشنهادات و انتقادات توجه خاصی داشته باشم. تا به حال این نظرات و انتقادات باعث پیشرفت در کارم شده است.
افق کویر آیا تاکنون کنسرت هم برگزار کرده اید؟ قصد برگزاری آن را دارید؟ 
نه متأسفانه! کدام خواننده ای را می شناسید که دوست نداشته باشد کنسرت برگزار کند؟! فقط کسانی صدایشان از این دستگاهی ها هست نمی توانند کنسرت بگذارند! به شخصه خیلی دوست دارم و فکرای خیلی باحال و توپی برای کنسرتم دارم.
افق کویر تا چه حد صدای خوب و چه مقدار تلاش و پشتکار را ضامن پیشرفت یک خواننده می دانید؟ 
صدا که باید در خون آدم باشد صدا باید زیبا باشد، ولی هر خواننده ای رنگ‌صدای خودش را دارد. اصل، درست خواندن‌و فالش نخواندن هست. کدام‌کاری بدون پشت کار پیشرفت دارد؟ من روزی چهار پنج ساعت وقت می گذارم و تمرین می کنم . هنوز می دانم‌خیلی کم وقت برای موسیقی وقت صرف می کنم. ان شاا... که بتوانم ‌بیشتر وقت برای کارم بگذارم.
افق کویر علت هجوم کم سابقه و شور و شوق زیاد جوانان برای خواننده شدن را در چه می دانید؟ خود شما چرا به خوانندگی پرداختید؟ 
من‌ که از بچگی می خواندم‌. نوعی عشق از بچگی داشتم و دارم. ترانه هایی که تا به حال خوانده ام همه حرف دل است و همه تراک ها حاصل کلی خاطره! بقیه را نمی دانم عشق، شهرت، فاز خواندن و یا به دید شغل به آن نگاه می کنند ولی هنر عشق است نه شغل!
افق کویر صحبت پایانی:
جا دارد تشکر کنم ‌از سلطان خنده و فکت ایران مهدی صفوی زاده و استاد مهدی قانع بازیگر و مجری توانمند کشور که خیلی به من ‌کمک کرده و مرا راهنمایی کردند.