هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش شانزدهم)

نگاهی به رویدادهای بافق در سال 93(اجتماعی - بخش شانزدهم)



محمد حسین تشکری|
برخی از شهروندان و مسئولان ضمن خوشحالی از این که این بخش در هفته نامه گنجانده شده است، بعضا خواستار آن شدند که به سالهای پیش و پیش تر از آن هم گریزی زده شود و رویدادهای بافق در سالیان قبل هم نگاشته شود. ضمن استقبال از این موضوع انشاا... بدین منظور برنامه ریزی خواهد شد. 
بحران کم آبی در روستاها
    در شماره 652 به تاریخ 12 مرداد سال پیش موضوع "بحران کم آبی در روستاها" تیتر اول این نشریه قرار گرفت و گفتگویی با بخشدار مرکزی شهرستان صورت گرفت. فتاحی در پاسخ به این پرسش که چرا روستاییان تمایلی به واگذاری یا خرید و فروش ملک خود با شهرنشینان ندارند، موضوع کم آبی را پیش کشیده بود. وی پا را هم از این فراتر گذاشته و انگشت به دندان که "  اخیراً نامه‌ای به معاونت سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری یزد در این‌باره نوشتم؛ ولی هنوز جوابی نگرفتم، در بحث احداث چاه در روستاهای اردکان و تفت به وفور مجوز صادر شده است؛ ولی تعجب می‌کنم که به روستاهای ما مجوز حفر چاه حتی برای آب شرب  نمی‌دهند! " محمد رضا فتاحی این را هم گفته بود که "در مجموع از لحاظ غنی بودن آب سطحی مشکلی نداریم؛ البته برخی روستاها؛ از جمله بشکان و قطرم با این مسئله مشکل دارند؛ اما در منطقه نوق کرمان چاه‌های بسیار زیادی وجود دارد که حتی به عمق 700 متر هم می‌رسد." 
تکذیب عزل و نصب‌های شرکت سنگ‌آهن مرکزی
  یکی دیگر از موضوعاتی که سال پیش و بعد از اتفاقات 38 روزه شرکت سنگ آهن روی داد، عزل و نصب های بود که به رغم قول استاندار در آن شرکت روی داد: "به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی در روز شنبه یازدهم مردادماه با خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر در خصوص عزل و نصب‌های روی داده در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق گفت: صحبت‌هایی با مدیر عامل این شرکت در این خصوص صورت گرفت که وی این موضوع را در شرکت سنگ‌آهن تکذیب نموده است. دخیل عباس زارع‌زاده در مورد تغییرات حوزه‌های انتخابیه استان یزد افزود: پیگیری‌ها برای حوزه‌های انتخابیه هنوز ادامه دارد.  شایان ذکر است، حکم عزل «محمدحسن تشکری» رئیس شورای اسلامی شهر بافق که در سمت مدیریت سه چاهون مشغول به کار بود، در تاریخ 5/5/93 از سوی معاون منابع انسانی شرکت و بنابر دستور مدیریت صورت گرفته است. "
به جای نگرانی در مورد حفظ جایگاه زنان به فکر کارگران بیکار شده معادن بافق باشند
به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران درباره نامه وزارت کار به شهرداری تهران اظهار داشت: آقایان بهتر است به جای نگرانی در مورد حفظ جایگاه و منزلت زنان در شهرداری به فکر کارگران بیکار شده معادن بافق باشند. آنها بهتر است فکری به حال کارگرانی بکنند که ماه‌هاست در فلان کارخانه نخ ریسی حقوق نگرفته و مدتهاست در مقابل خانواده و همسر خود شرمسار هستند آیا وزارت کار به فکر زنان آنها هم هست؟
قصور در اعزام بیماران با آمبولانس‌های غیرمجهز پذیرفتنی نیست
این هم  از اعزام بیماری به مرکز استان، با آمبولانس غیرمجهز!! و جالب این که امسال هم که مصاحبه ایی با رئیس اورژانس بافق انجام شد و در همین شماره می خوانید، وی از این مسئله هم ناراحت هست. به هر حال نیاز است تا شهرستانهای دور افتاده از مرکز استان به آمبولانس هایی مجهز شوند که موجبات حفظ سلامتی بیمار را  فراهم کنند و به قولی یار موافق باشند نه بار خاطر!  
 به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، دکتر دانشی، درباره مشکل یکی از همشهریان مبنی بر انتقال زنی سالخورده از بیمارستان بافق با آمبولانس غیرمجهز گفت: متأسفانه خروج این بیمار از بیمارستان بافق در روز مقرر بصورتی اتفاق افتاده که در یک روز چهار اعزام از بافق صورت یافته و آمبولانس اعزامی این فرد (مادر روح ا... کریمیان بافقی) از تجهیزات سرمایشی برخوردار نبوده است.
وی اضافه کرد اولویت اعزام آمبولانس‌ها بصورت زیر می‌باشد؛ یعنی ابتدا آمبولانس شرکت، مرکز فوریت‌ها، بیمارستان و مجدد شرکت سنگ‌آهن مرکزی می‌باشد.
وی در عین حال تأکید نمود: اعزام آمبولانس‌ها بر عهده یک شرکت خصوصی می‌باشد که در مناقصه‌ای برنده اعلام شده است و قطعاً هر گونه قصور از این شرکت پیمانکار پذیرفتنی نیست و به عنوان خسارت از او مطالبه می‌گردد.
کسب مقام اول استانی رشته مفاهیم قرآنی توسط بانوی ورزشکار بافقی
در سال پیش یک عنوان استانی هم نصیب یک بانوی ورزشکار شد: 
به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ در روز چهارشنبه 1 مرداد مسابقات مفاهیم قرآنی در استان یزد با حضور ورزشکاران استان برگزار گردید.
زینب دهقان یکی از ورزشکاران شهرستان بافق توانست در این مسابقات مقام اول استان را کسب نماید. وی برای شرکت در مسابقات کشوری به تهران اعزام خواهد شد.
تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است
جلسه مجمع هم اندیشی، مانند امسال برگزار شد، در این جلسه مخالفان و موافقان خصوصی سازی بحث کردند؛ البته به یاد دارم قرار بود در آن نشست یک نفر به عنوان موافق و یک نفر دست اندرکار به عنوان مخالف صحبت کند که متاسفانه هیچکدام حاضر نشدند تا در جلسه بیایند. اما قسمتی از خبر: 
به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، نهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق در محل سالن مدیریت شرکت سنگ آهن در آهنشهر برگزار گردید.
شورای شهر به جد پیگیر مسئله D19 است
در ابتدا سخنگوی شورای شهر بصورت گذرا به موضوع تحصن اشاره کرد و گفت: در اواخر دولت قبل، هیئت وزیران تصمیم گرفت که 5/71 درصد از سهام شرکت را بابت رد دیون واگذار کند. مردم و مسئولان مخالف این واگذاری بدون در نظر گرفتن حق شهر بودند؛ تا اینکه تحصن ها آغاز شد، تمامی اقشار مردم؛ نه تنها کارگران بلکه اصناف و حتی کامیونداران نیز حساسیت نشان دادند.
وی درخصوص نقش شورای اسلامی شهر بافق در اعتراضات گفت: اگر شورا احساس مسئولیت نمی کرد، تحصن به شکلی دیگر جلو می رفت؛ حتی به سطح شهر، امامزاده و مسجدجامع کشیده می شد. شورا سعی کرد با بیانیه از طریق نماز جمعه، و نشریات مواضع رسمی خود را اعلام کند.
سخنگوی شورای شهر به مسئله D19 هم اشاره کرد و گفت: شورای شهر به جد پیگیر این مسئله هست.
سپس حضار درخصوص موضوع جلسه که اگر چغارت دولتی بماند بهتر است یا خیر؟به بحث و تبادل نظر پرداختند.
تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است
دکتر میرغنی زاده با ابراز خرسندی درخصوص تشکیل کارگروه گفت: این کارگروه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و کارگروه کارشناسی نیست؛
وی افزود:  موضوع خصوصی سازی، دولتی و تعاونی بودن شالوده قانون اساسی است.
وی تصریح نمود: در مسئله خصوصی سازی باید زیربنای شهر فراهم شود، جاده، گاز و... داشته باشیم.
میرغنی‌زاده گفت: هم‌اندیشی مهم است و باید این را رشد داد.
وی افزود: باید همراه و همگام با هم در هم اندیشی توسعه بافق باشیم و اگر اشکالی بر فردی وارد هست او را در جمع کارگروه محاکمه کنند نه بیرون از آن.
وی بر لزوم کارگروه تأکید نمود وافزود: تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است باید طوری کارکنیم که بگویند بافق از طریق کارگروه و مسئولان کارآمد و کاردان، حقش را گرفت نه اعتراض و تحصن!