هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نظر فرمانداری بافق بر دولتی بودن سنگ آهن مرکزی

نظر فرمانداری بافق بر دولتی بودن سنگ آهن مرکزی



 به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح پنجشنبه ۳۱ تیرماه " سیدمهدی طلایی مقدم" فرماندار شهرستان بافق در گفتگویی ویژه به پرسش های خبرنگار افق کویر پاسخ داد.

کمک های خیری و مسئولیت های اجتماعی
در جاده بافق_ بهاباد
افق کویر: در گفتگو با اداره کل راه و شهرسازی استان بیان گردید؛ تا به حال برای مسیر بافق – بهاباد ردیف اعتباری در نظر گرفته نشده است؛ در خصوص این مسیر چه پیگیری های صورت داده اید؟
طرح بخش دوم بافق _ کوشک _ بهاباد ردیف اعتباری نداشت؛ اخیرا مطالعات توسط مشاور انجام شده است. در نهایت مسیر کوشک تاییدگردیده و به وزارتخانه راه و شهرسازی ارسال شده است. برای تسریع و پایدارشدن "شماره طرح" از محل خیرین و مسئولیت های اجتماعی باهمکاری معدن کوشک مبلغ ۱۵۰میلیاردریال به پیمانکارپرداخت گردید و طرح درحال انجام است.

شرکت شهداب طرح را به پایان برساند
افق کویر: در زمینه مسئولیت اجتماعی معادن، به ویژه شرکت "شهداب" که اعلام کرده ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع فرهنگی تربیتی در بافق هزینه می کند؛ تا به حال چه میزان این طرح پیشرفت داشته است و چه ارزیابی از سوی فرمانداری انجام شده است؟
مسئولیت اجتماعی، از جمله مسائل مهمی هست؛ که باید مورد توجه شرکت ها، معادن و ‌پیمانکاران قرار بگیرد. به عنوان مثال بخش دوم ‌جاده بافق_ بهاباد؛ که ازمحل مسئولیت های اجتماعی معدن کوشک درحال انجام است، درخصوص شرکت شهداب نیزمبحث مجتمع فرهنگی مطرح می باشد؛ در زمینه مرحله اول آن که اسکلت بتنی بوده کار انجام شده است. مرحله دوم، معماری ‌تکمیل طرح می باشد که در این باره دو روز گذشته با "جناب شایقی" صحبت نمودم؛ وی دراین باره گفت: مناقصه آن انجام شده و به زودی اقدامات لازم شروع خواهد شد. از شرکت شهداب باتوجه توان مالی مناسب، حجم کارهایی که درشهرستان دارد هر چه سریعتر این طرح را به پایان برساند. سپس طرح های جدید را شرکت صنعتی معدنی شهداب آغاز نماید.

هشتاد میلیارد ریال کمک
در ساخت بیمارستان
افق کویر: چه میزان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق برای طرح بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق مساعدت داشته است؟
شرکت سنگ آهن مرکزی ابتدا برای "اسکلت بتنی" مبلغ ۳میلیارد تومان واریز نموده است. این شرکت ‌در ادامه ۵ میلیارد تومان برای انجام کارهای دیگر طرح بیمارستان ۹۶ تختخوابی پرداخت کرده است.

هر مدیر روزی می آید و روزی باید برود
افق کویر:نظرتان در خصوص جابجایی مدیرداخلی سابق بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با توجه به عقبه کاری وی و مدیرداخلی جدید را بیان کنید؟
مدیران در هر اداره، بخش، نهاد و … روزی، مسئولیت می گیرند و خدمت می کنند و روزی فرا می رسد که باید بروند و فرد دیگری خدمت نماید. مهم این است؛ کدام مسئول اثرگذارتر و کدام بهترکار انجام ‌داده است؛ که مردم در این زمینه قضاوت می کنند. درمجموع تغییرات در زمان مناسب و ورود مدیران جدید و پرتوان‌به نفع مجموعه ها است . درخصوص بیمارستان نیز باشناختی که ازدکترسعادت جو دارم، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

دکتر توانا گزینه انتخابی
بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق
افق کویر:آیا ریاست "دکتر عباسعلی معظمی" برای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق ادامه خواهد داشت؟
درخصوص دکترمعظمی نظرخاصی ندارم؛ اما دکتر "توانا" به عنوان گزینه جدید جهت ریاست بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شخص توانایی است.

نظر فرمانداری بر دولتی بودن
شرکت سنگ آهن
افق کویر: مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد در نامه ای به مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ، رسماً شرکت سنگ آهن مرکزی را دولتی اعلام کرده است و استان به اداره صمت بافق در نامه ای در خصوص وضعیت حقوقی شرکت سنگ آهن این مسئله را اعلام نموده است؛ حال با توجه به رواج این موضوع که شرکت دولتی می باشد؛ موضع فرمانداری چیست؟
نظر ما؛ هم نظر دیوان محاسبات و دیوان عالی می باشد.

جذب نیروی جدید در کارخانه ذوب روی
افق کویر:در بازدید جنابعالی از کارخانه ذوب روی بافق چه مسائلی مورد توجه واقع شده است؟ آیا این کارخانه در زمینه مسئولیت اجتماعی تا به حال به وظایف خود نسبت به شهرستان عمل کرده است یا خیر؟
درخصوص بازدید ذوب روی درموضوع اول بحث بهسازی مجموعه و تولید اسید مطرح بود؛ که پیمانکارمستقر و کار در حال انجام است. درموضوع بعدی توسعه و افزایش ظرفیت مجموعه که آزمایشات وآنالیزها و پروپزال تهیه شده و درمرحله صدور مجوز هستند. درخصوص مسئولیت های اجتماعی نیز بخشی را درسال گذشته برای خرید اکسیژن ساز بیمارستا حضرت ولیعصر(عج) کمک نموده است. موضوعات اشتغال ‌جذب نیروی جدید نیز از جمله موارد مطرح شده در بازدید بود.

‌خبرنگاران محترم نیز موکد از نوظهور مطالبه کنند
افق کویر: نظرتان در خصوص شرکت صنعتی، معدنی نوظهور چیست؟
شرکت نوظهور نسبت به سایر شرکت های قدیمی شهرستان خوب شروع کرده است. ‌باتوجه به اینکه صاحبان اصلی مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی و غدیرایرانیان هستند غیر از این هم انتظاری نیست. اخیرا هم تفاهم نامه ای با حضور " دکترطالبی" استاندار امضاء شد. تا علاوه برفرآوری و "کنستانتره" نسبت به احداث "مگامدول" اسفنجی نیز اقدام‌کنند؛ که طبق گزارشات مدیر ‌مجموعه کاردرحال انجام است. ‌خبرنگاران محترم نیز موکدپیگیری نمایند و از نوظهور مطالبه کنند تا کار سریعتر انجام ‌شود.

یک دستگاه خودرو
برای اداره محیط زیست
افق کویر:محیطبانان اداره محیط زیست شهرستان بافق از لحاظ تأمین خودرو در وضعیت مناسبی قرار ندارند و بعضی مواقع با هزینه های شخصی اقدام به خدمت می کنند؛ در این زمینه چه تدابیری اندیشیدید؟
اخیرا خرید یک دستگاه خودرو جدید برای اداره محیط زیست جهت استفاده محیطبانان در دستورکاراست. برای ساختمان محیط زیست نیزمنتظرهستم نقشه را ارائه دهند و میزان میلگرد مورد نیاز را اعلام‌کنند تا سریعتر کار شروع شود. در زمینه خرید میلگرد برای ‌شروع کار آمادگی کامل را داریم.

آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی برای احداث اولین شهرک جوار ریلی در بافق
افق کویر:فرمانداری چه نظارتی بر عملکرد کارخانجات لکوموتیو بافق دارد؟ با توجه به کارهای گسترده ای که در آن صورت می‌گیرد؛ برای شهرستان چه منافعی داشته است؟
کارخانجات لکوموتیو بخش مهمی از زیرساخت ‌همانطور که در سند توسعه دیده شده یکی از ارکان اصلی امروز و آینده شهرستان هست. شهرک ریلی هم با کمک نماینده پیگیری شد و آمادگی در راه آهن جمهوری اسلامی وجود دارد؛ تا اولین شهرک جوارریلی در بافق احداث شود.

الهام نصیرزاده|