هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

نبود آب مازاد در شهرستان علت عدم درخواست اراضی کشاورزی

نبود آب مازاد در شهرستان علت عدم درخواست اراضی کشاورزی



به گزارش هفته نامه افق کویر، در گفتگویی کوتاه " کمال کریمی" رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق به پرسش افق کویر در زمینه اختصاص اراضی پاسخ داد.
وی در خصوص اراضی تحت اختیار اداره منابع طبیعی گفت: ۹۳درصد از اراضی وسعت شهرستان در اختیار این اداره بوده؛ که از این میزان بنا به تقاضای معادن، طرح های عمرانی تحت عنوان طرح کشاورزی و غیرکشاورزی از دستگاه های مرتبط مجوز صادر می شود.
کریمی ادامه داد: تخصیص برای اداراه منابع طبیعی و آبخیزداری باید ارسال شود؛ تا مکان یابی انجام و سپس تحویل عرصه انجام گیرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق با اشاره به درخواست متقاضیان اعلام کرد: زمانی که یک نفر متقاضی کارخانه، کارگاه و… باشد؛ ابتدا باید تمام مجوزهای لازم را از دستگاه های ذیربط پیگیر و اخذ نموده؛ سپس جهت اقدام به اداره منابع طبیعی مراجعه نماید.
وی با اعلام اینکه درخواست های مختلف زیادی به این اداره در خصوص تحویل اراضی داده شده؛ بیان داشت: درخواست کشاورزی بسیار کم بوده؛ علت هم این است که آب مازاد در شهرستان نیست.
کمال کریمی اضافه کرد: درخواست های غیر کشاورزی زیاد بوده؛ که نمونه آن سال گذشته ۲۰ هکتار اراضی برای انرژی خورشیدی داده شده که اکنون در حال بهره برداری است.

وی افزود: در این مدت درخواست بسیاری در بحث صنایع آلاینده مقابل ذوب روی در جاده بافق- یزد وجود داشت؛ که از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در حال واگذاری است.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بافق در خصوص صنایع آلاینده مقابل ذوب روی تصریح کرد: تقریبا پهنه آلاینده استان یزد شده؛ که شهر بافق در حال واگذاری آن بوده و در حوزه استحفاضی بافق محسوب می شود.
وی با اشاره به درخواست در بحث گندله ، فولاد اذعان داشت: در خواست زیادی وجود دارد؛ که باید روند قانونی طی تا مجوزها اخذ گردد.
کمال کریمی پیرامون در خواست اراضی از سوی جوانان ورود جوانان برای اشتغال زایی اظهار کرد: متاسفانه؛ از جانب جوانان درخواستی نداشته ایم؛ و سرمایه گذاران ابر قدرت درخواست داشته؛ که همین بحث ایجاد اشتغالزایی می باشد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در پایان در خصوص میزان اراضی خاطر نشان کرد: هیچگونه مشکلی در بحث تخصیص زمین در شهرستان بافق وجود ندارد.


الهام نصیرزاده|