هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

نامه سر گشاده

نامه سر گشاده



 
جناب آقای زاده رحمانی، فرماندار محترم بافق
در خصوص گفته هایتان در نشست با خبرنگاران که رسانه ها و اخبار را تداعی کننده مشکلات کارگری، معادن و اعتراضات دانسته بودید باید بگویم که خبرهای خوب زیر پوست شهر یارای برابری با مشکلات و ناحقی هایی که در خصوص معادن صورت می گیرد را نمی کند
هر چند بنده معتقدم اخبار مربوطه به معادن و مشکلات کارگری زیر پوستی ترین خبر شهر باشد. عملکرد به جا و شایسته رسانه ها جای بسی خوشحالی دارد چون نشان داده اند که آنها خط مشی خود را از مردم می گیرند تا مسئولان و همواره پیگیر خواسته ها و مطالبات مردمی بوده اند و جهت خوشایند مسئولان رسالت خود را فراموش نکرده اند. زندگی قریب به نود درصد مردم بافق وابسته به معدن و معدنکاریست و آسیب پذیرترین قشر معادن کارگران هستند و این آمار اخبار را اجبار به سمت مسائل مربوط به معدن و کارگران سوق می دهد.
باید در نظر داشت جاذبه های گردشگری بافق و عواید آن محدود به چند نفری است و درد ی از مردم دوا نمی کند و زیست بوم بافق به جز حیات وحش که در دسترس مردم نیست. جذابیت چندانی ندارد و نان و آب نمی شود پس پرداختن به جاذبه های گردشگری بافق می تواند جنبه تبلیغاتی برای عده ای خاص داشته باشد.
بیماریهای ناعلاج، امن نبودن جاده ها و بالا رفتن آمار مرگ در تصادفات جاده ای، توهین و بی احترامی به مردم یک شهر به خاطر چند کیلو خرما، چرب شدن لقمه عده ای خاص از منابع معدنی، عدم هماهنگی بین سازمانها و اداره ها که نتیجه آن چاله چوله های خیابانها و کندن سنگ فرش های تازه و .... می باشد؛ اگر رسانه ها بتوانند تداعی کننده دائمی آنچه در اعتراضات سالهای پیش گذشته، باشند جای قدردانی دارد چون تلنگری به مسئولان است.
امید است رسانه همچنان مردمی بماند و مساعدت و رهنمودهای جنابعالی جهت بهبود شهر ادامه داشته باشد.