هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مفاخر بافق را یاد کنیم

مفاخر بافق را یاد کنیم



 

زنده نگهداشتن بزرگان ادب و پارسي از وظايف دولت و ملت مي باشد و نمي توان آن را جدا از هم دانست. مردم از يك سو و از ديگر سو نهادهاي دولتي هر دو نقش اساسي در زنده نگهداشتن ياد بزرگان دارند. هفته پيش " حسن مفيدي" معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي از شاعردو

ستان و بافقي تباران خواست با تلاش و پشتكار، پا در ميدان گذاشته و نسبت به بزرگداشت مقام شامخ وحشي بافقي، اين شاعر پر آوازه شهرمان همت گمارند. او در خصوص ساخت آرامگاه وحشي بافقي معتقد است؛ اين بحث " بيش از 20 سال است كه در يزد مطرح بوده و گمانه زني هايي، افراد مختلف داشته اند. اين كار بايد بصورت يك كار جدي پيگيري شود. " معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گام اول را حركت پ‍‍ژوهشگران بافقي و بافقي تباران مي داند كه با هماهنگي مقامات استان يزد؛ از جمله شوراي اسلامي شهر و شهرداري به يك نقطه نظر مشتركي در باب محل دفن وحشي بافقي برسند. سپس با هماهنگي وزارت ارشاد، طراحي يادمان آن توسط شهرداري صورت گرفته و آرامگاهي همانند مقبره حافظ و يا سعدي در شيراز، در يزد احداث شود.

به نظر مي رسد؛ اكنون زمان مناسبي است كه شوراي اسلامي شهر بافق و شهرداري با هماهنگي شوراي اسلامي شهر يزد و شهرداري آنجا و با كمك پژوهشگران و علاقمندان به اين شاعر بزرگ ديارمان محلي را در يزد در نظر گرفته و يادماني را به ياد اين شاعر بزرگ بر سر مزار و تربتش بر پا دارند. اين چيز گزافه ايي نيست، اگر همتي از سوي متوليان امر صورت گرفته و آستين همت را بالا زده و با يك سري هماهنگي ها يادماني بر سر مزار وحشي بافقي در يزد ساخته شود.

 

 

تجليل و تكريم مفاخر هر شهر ومنطقه مي

تواند در روحيه نسل هاي بعدي تاثيرگذار باشد و فرزندان آن ديار مي توانند به داشته هاي آباء و اجداد خود افتخار كنند و با الگو گرفتن از اين مشاهير و مفاخر راه و روش آنها را در زندگي در پيش بگيرند. در بافق اين مفاخر كم نيستند؛ اما براي برخي از آنان؛ از جمله وحشي بافقي، كنگره و همايشي برگزار شد؛ ولي براي مابقي آنها، هنوز اقدام موثري صورت نگرفته و نام و نشان آنان را در لابه لاي سطور كتابخانه ها بايد جست!

 

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسين تشکري بافقي

صاحب‌امتياز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يرمسئول