هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

مطالبات سرگردان

مطالبات سرگردان



ايرنا| حجت الاسلام سيد جواد سليماني چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اختصاص 15 درصد سهام صندوق فولاد ايران از شرکت سنگ آهن مرکزي ايران براي جبران عقب ماندگي شهرستان بافق و تضميني براي آينده اين منطقه لازم و ضروري است.

امام جمعه بافق در مورد رسميت کارگروه مطالبات گفت: قريب به 9 ماه از تشکيل کارگروه مطالبات مردمي سنگ آهن بافق مي گذرد اما همچنان رسميت اين کارگروه و نتايج پيگيري هاي آن در هاله اي از ابهام باقي مانده است.

سليماني با اشاره به اينکه فعاليت اين کارگروه در جهت انجام خواسته مردم و کارگران است ، تاکيد کرد: صورتجلسه 9/6/93 نتيجه خواسته هاي همگان بوده و توسط مسئولين ارشد استان يزد و شهرستان بافق تصويب شده است و اين کارگروه خواستار پيگيري و اجراي دقيق بند هاي آن مي باشد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد : در اين مصوبه مقرر شده است که کارگروه هر دو ماه يکبار از پيگيري هاي انجام شده براي پيشرفت کار مورد درخواست کارگران و مردم بافق گزارشي دقيق در جلسه اي که با حضور اعضاي کارگروه و نمايندگان صندوق تشکيل مي شود ارائه دهد.

به گفته سليماني، ايجاد چرخه فولاد، اجراي طرح هاي جوار معدني ،اختصاص 15درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزي به شهرستان بافق و تعين وضعيت نهايي 28.5درصد باقي مانده سهام اين شرکت و همچنين ارائه گزارش ميزان پيشرفت اين موارد بصورت نمودار، از مفاد مصوبه و صورتجلسه توافقي مردم ، مسوولان ذيربط و هيات مديره صندوق بازنشستگان فولاد کشور است.

سليماني با بيان اينکه بايد از اعضاي کارگروه حمايت شود افزود: بابت 28.5در صد و 15 درصد که جزو صورت جلسه 6/9/93 بوده است شخصا پيگيري هايي در اين زمينه داشته ام و حتي ملاقاتي با معاون اول رييس جمهوري انجام داده ام و خواستار پيگيري جدي در اين باره شده ام.

وي به نقل از دبير اين کارگروه مردمي گفت: يک عضو هيات مديره صندوق بازنشستگان فولاد درباره اختصاص 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزي ايران به بافق براي جبران عقب ماندگي ها اين شهرستان اعلام آمادگي کرده است.

به گزارش ايرنا، 71.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق در سال 91 به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شده که در ابتداي سال 93 پس از اطلاع مردم از اين واگذاري، کارگران معدن سنگ آهن چغارت و سه چاهون به مدت دو هفته دست از کار کشيدند.

با پيگيري استاندار يزد و معاون وي و قرائت نامه معاون اول رييس جمهور مبني بر اينکه خواسته هاي مردم در بحث عمران و آباداني شهرستان بافق ادامه خواهد يافت، اعتصاب شکسته شد و کارگران به کار بازگشتند.

اکنون هر دو ماه يکبار اعضاي کار گروه ، فرماندار ، امام جمعه به عنوان رئيس کار گروه، مدير عامل شرکت سنگ آهن ، نماينده کارگران، يک يا دو نفر از اعضاي هيات مديره صندوق بازنشستگان فولاد و جمعي از مردم در مسجد جامع شهر گرد هم مي آيند تا پيشرفت وعده هاي داده شده را بررسي کنند.

شرکت سنگ آهن چغارت و سه چاهون بافق به ترتيب در فاصله 12 و 35 کيلو متري اين شهر قرار دارند و از بزرگترين توليدکنندگان سنگ آهن دانه بندي شده کشور به شمار مي آيند.

شهرستان بافق با 40 هزار نفر در فاصله 110 کيلو متري يزد قرار دارد و بيش از 65 درصد جمعيت آن به نوعي وابسته به شرکت سنگ آهن مرکزي ايران هستند.

در شرکت سنگ آهن مرکزي بافق هم اکنون بيش از پنج هزار و 400 نفر به کار اشتغال دارند و سالانه بالغ بر هشت ميليون تن سنگ آهن را از دل زمين استخراج مي کنند.