هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ماهیانه بالغ بر 60 میلیون ریال بابت تهیه زغال و تنباکو در شهرستان بافق هزینه می گردد

ماهیانه بالغ بر 60 میلیون ریال بابت تهیه زغال و تنباکو در شهرستان بافق هزینه می گردد



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ جلسه هم‌اندیشی کارزار شیشه (کمپین) پنجشنبه هفته گذشته با حضور معاون فرماندار شهرستان بافق، رییس اداره بهزیستی و معاون امور پیشگیری بهزیستی استان یزد و مدیران اجرایی ادارات در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
این نشست به پیشنهاد معاونت پیشگیری بهزیستی کشور در 9 استان برگزار و استان یزد به عنوان سومین استان برگزار کننده این مراسم (بمباران اطلاعات درباره مضرات مصرف شیشه) در سراسر استان خواهد بود.
معاون فرماندار در ابتدای این نشست گفت: بافق با توجه به همجواری با استان های کرمان و خراسان جنوبی مشکلاتی در مباحث مواد مخدر و اعتیاد دارد.
درآمدزایی مواد مخدر و فروش اسلحه با تجارت و گردشگری مطابقت می کند
طالعی افزود: افزایش پاتوق های بافق باعث نگرانی است و 286 پاتوق در سطح شهرستان وجود دارد که ماهیانه بالغ بر 60 میلیون ریال بابت تهیه زغال و تنباکو هزینه می‌گردد.
وی بیان کرد: باید تلاش شود تا از اعتیاد فرد جدید به گرایش به مواد مخدر جلوگیری شود. بیش از 250 میلیون نفر در سراسر دنیا به مصرف مواد مخدر گرفتار شده‌اند و درآمدزایی مواد مخدر و فروش اسلحه با تجارت و گردشگری مطابقت می کند.
در ادامه «محمدعلی صادقی» معاونت پیشگیری بهزیستی استان یزد بیان کرد: نگرش مردم استان در مورد مصرف شیشه اشتباه می باشد و مصرف یکبار شیشه را اعتیاد نمی دانند. 86 درصد مردم یزد این باور را دارند که رفت و آمد و دوستی با فردی که شیشه مصرف می کند مشکلی برای آنان به وجود نمی آورد.
وی افزود: باید کارزار را فعال نمود و با توجه به دانش خانواده ها، مسئولان و همچنین رسانه ها در زمینه کاهش مصرف این مواد تلاش کرد. معاون پیشگیری بهزیستی استان در پایان به برگزاری این کارزار از 11 تا 19 دی ماه در سال جاری اشاره کرد و گفت: با نصب بنر و پلاکارد و استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه می توان نقش مؤثری را در بالا بردن سطح آگاهی مردم و خانواده ها داشت.