هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

قرنطینه و معدوم سازی یک کانون آنفولانزای پرندگان دراستان یزد

قرنطینه و معدوم سازی یک کانون آنفولانزای پرندگان دراستان یزد



صدا و سیما | دکتر حداد افزود:گوشت مرغ و تخم مرغ هاي موجود با کد دامپزشکي هيچ مشکلي ندارد و در اين زمينه جاي هيچ نگراني نيست.
مديرکل دامپزشکي استان در نشست آنفولانزاي فوق حاد پرندگان استان با اشاره به شناسايي يک مورد کانون بيماري در استان  به اقدامات صورت گرفته در اين خصوص پرداخت و گفت با اعلام به موقع کار قرنطينه منطقه  و معدوم سازي انجام شد.
وي با اشاره به شيوع اين بيماري در فصل زمستان از مردم بويژه پرورش دهندگان طيور خواست در واحدهاي خودشرايط امنيت زيستي و بهداشتي مناسبي را برقرار کنند تا شاهد خسارت نباشند.
در این نشست بر آمادگي دستگاههاي مسئول در جهت کنترل وجلوگيري از شيوع بيماري آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در واحدهاي پرورش طيورو اقدامات پيشگيرانه در اين خصوص تاکيد شد .
 معاون سياسي امنيتي استاندار هم در اين جلسه برعزم جدي دستگاهها در پيشگيري از شيوع  آنفولانزاي فوق حاد پرندگان در واحدهاي پرورش طيور تاکيد کرد و خواستار برنامه ريزي بلند مدت در جهت پيشگيري از اين بيماري شد .
در اين نشست همچنين بر ضرورت اطلاع رساني مناسب به مردم بويژه پرورش دهندگان طيور در زمينه پيشگيري از شيوع بيماري فوق حاد پرندگان بويژه توجه بيشتر بخشداران و دهياران به اين مهم تاکيد شد .