هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

قرار بود فقط سه روز کار کنم

قرار بود فقط سه روز کار کنم



هما السادات رضوی| غروب روز پنج شنبه که می شود میوه فروشی واقع در خیابان پانزده خرداد مملو از افرادی است که در حال سوا کردن میوه مورد نظر خود هستند در این میان صدای یک جارچی که درباره قیمت و خواص میوه ها تبلیغ می کند به گوش می رسد. به جد می توان گفت یکی از دلایلی که افراد این میوه فروشی را برای خرید انتخاب می کنند صدای این جارچی است.
در ادامه گفتگوی هفته نامه افق کویر را با صاحب این صدا می خوانید.
افق کویر:   لطفاً خودتان را معرفی کنید:
حسینعلی جمعه زاده 
افق کویر:  چگونه شد که به این شغل روی آوردید؟
پسر خاله ای داشتم که این کار را انجام می داد بعد از مدتی کار را رهاکرد و رفت و مرا  به جای او آوردند تا برای سه روز باشم؛ ولی دیگر نگذاشتند که بروم و نزدیک به دو سال است که به این کار مشغول هستم.
افق کویر:  شعرهایی که می خوانید از خودتان است؟
خواصی را که بیان می کنم از طریق شبکه های تلویزیون و پزشک هایی که از خاصیت میوه ها می گویند یاد می گیرم و آنها را به صورت شعر برای مردم می گویم تا خاصیت میوه ها را یاد بگیرند و در زندگی شان استفاده کنند. 
افق کویر:   قصد دارید به این کار ادامه دهید؟
بله، ادامه می دهم و هرچه پزشکان می گویند را انجام می دهم و به مردم ارائه می کنم. فیلم من تا تهران رفته و اقوام از تهران تماس می گیرند و می گویند که فیلمت تا اینجا آمده است. مردم صدا و تصویر مرا ضبط می کنند. 
افق کویر:   کدام میوه بیشترین خاصیت را دارد؟
سیب، دوای قلب سیب است و اگر شب سیب در معدتون نباشه وای به حالتونه! سیب در تمام فصل ها وجود دارد، سیب سال ندارد و همیشه در بازار است و کیوی برای قند خیلی خوب است و بیماری قند را از بین می برد. کیوی دوای قنده ،کیسه صفرا و پرز معده. 
در تهران از کنار یک میوه فروشی رد می شدم که میوه کیوی نداشت از میوه فروش پرسیدم که چرا در میان میوه های مغازه ات کیوی نیست گفت: در اینجا کیوی را مثل گوشت قربانی می برند، چون از خاصیت آن خبر دارند.