هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

فتنه 88 بزرگترین ظلم به کشور بود

فتنه 88 بزرگترین ظلم به کشور بود



رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کويراز یزد: در نشستی که صبح جمعه با حضور پدر صنعت ماهواره ايران دکتر سليمانى نماينده مجلس شورای اسلامی در محل مسجد فاطمه زهرا(س) یزد برگزار شد. سليمانى گفت : کشور ما قبل و بعد از انقلاب هميشه در شرايط حساس قرار داشته است به دليل اين که جامعه رو روز به روز به سمت پيشرفت و اقتدار هست و به سمتى است که بالاخره ابر قدرتها نمى توانند وجود اين انقلاب و نظام را تحمل کنند؛ لذا دست و پا مي زنند؛ ولى اين تلاش آنها به سمتى است که باعث رشد و تعالى اين کشور و ملت مى شوند و عقب نشينى نظام استکبار و از دست دادن آن سنگرهايى که در طول چند صد سال پر کرده بودند اينجا خالى مي شود و بدست مؤمنين مى افتد.  امروز ما شرايطى داريم که  حاکى از اين است نظام سلطه در يک صد سال اخير در بدترين شرايط قرار گرفته است.
وى افزود: يکى از نکاتى که ما بايد توجه کنيم بحث اطاعت از رهبرى مى باشد و تا زمانى که اين اطاعت گسترده باشد ما در همه زمينه هاى علمى فرهنگى و سياسى... پير وز هستيم و اطاعت مراتبى دارد اطاعت آگاهانه، اطاعت مؤمنانه و اطاعت عاشقانه .
وى تصريح کرد: آفتهايى که انقلاب ما دچار آن شده است بايد رفع و درمان کنيم.  مثل آفت ظلم،  بزرگترين ظلمى که به اين انقلاب شده است فتنه 88 بوده است و اين ظلمى بوده که ما شاهدش بوديم. بيت المال و دست اندازى و فاميل بازى و باند بازى همه به عنوان آفت هاى اساسى است که بايد مبارزه شود و آفت زدايى کنيم.
وى به حساسىت و مهم بودن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراى اسلامى اشاره کرد و گفت: اگر در اين دو انتخابات غفلت و اشتباهى بشود خداى ناخواسته مجلس ششم تکرار مى شود و بايد هوشيار و آگاه باشيم که افراد صالح به مجلس بروند. در اين دوره مسافرتهاى استانى بيشترى خواهيم داشت.
 سلیمانی در رابطه باموضوع برجام تصریح کرد: متن برجام در دسترس است و توصيه مى شود که همه مطالعه کنند و در هر  زمينه تعهدات ايران کاملاً شفاف و روشن است و مسئله اى که اين چند سال باعث پيشرفت کشور ما شده است به دليل وارد شدن به مسئله ى فضايى و هسته اى است  و در حوزه فضايى کشور ما جزو باشگاه فضايى قرار گرفته است و قابليت پرتاپ ماهوار را پيدا کرده؛ لذا ايران به عنوان يک کشور فضايي در سازمان بين المللى ثبت شده؛ اما دولت يازدهم کم لطفى کرده و آنطور که بايد و شايد به اين مسئله توجه نکرده است  و به دليل مذاکرات پرتاپ نکردند. ماهواره ها آماده است و اولين ماهواره اميد ايران با موفقيت  در مدار قرار گرفت.
 وی در رابطه با نحوه برخورد مجلس با برجام گفت:  در ابتدا گفته شد مجلس نبايد وارد بررسى مسئله برجام شود؛ اما با اطلاع رسانى که در مجلس شد طولى نکشيد که ورق برگشت و دولت مقيد شد که  مساىل را رعايت کند و مصوبه مجلس آمد که دولت را مقيد کرد که مجلس بايد يکسرى از مساىل را بداند و طبق ماده 77 و 125 رابطه با عهدنامه و توافق نامه بايد اجرا شود و اين متن بايد وارد صحن مجلس بشود و نقاط و منفى و مثبت آن بررسى شود و فرصت داده شود که موافقان و مخالفان استدلال خودشان را مطرح کنند. و همه با وحدت و ىکپارچگى همه مساىل و مشکلات را حل کنند.