هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

غریب بودن ریگهای صادق آباد

غریب بودن ریگهای صادق آباد



چند شب پیش به اتفاق خانواده ازکافی شاپ هتل نیکان بیرون می آمدم اتوبوس حامل توریستهای‌خارجی و داخلی جلوی هتل نیکان توقف نمود و جمع کثیری از جهانگردانی که جهت تفریح شهر بافق و ریگهای صادق آباد را برای گشت وگذار انتخاب نموده بودند پیاده شدند.
با‌دونفراز آنان درباره سفرشان به بافق سئوال نمودم ، اولی خانمی بود که از انگلستان آمده بود مادر ایرانی و پدر روس.گفت با اینکه به اکثر کشورهای اروپایی سفر نموده ولی خاطره خوش ریگهای صادق آباد هرگز ازیادش نخواهد رفت. و برایش تازگی و مفرح بوده .ازمهمانپذیری و مهربانی مردم بافق و صنایع دستی زیبایش گفت: اززیبایی ورزش باستانی ومیدان خان گفت وچه باحرارت و پراحساس سخن می‌گفت .همراهیانش نیز تصدیق نمودند بافق از نظر جذب توریست در بهترین موقعیت مکانی می‌باشد.
درمهرماه‌ نیزشهرستان بافق میزبان برگزاری همایش بزرگ کشوری کویر نوردی جوانان داوطلب هلال احمر بود. بیش از800نفردر دو گروه خواهران وبرادران دراین همایش شرکت داشتنداکثرشرکت کنندگان ریگهای صادق آباد را بهترین مکان تفریحی بخاطر وجود تل ماسه های خدادادی عنوان نمودندوبا رضایت کامل شهربافق رابه مقصد محل سکونت خود ترک نمودند.
و اما منظور اصلی: ما که چنین اماکن توریستی و منحصر بفردی داریم چرا آنطور که بایسته و شایسته است نتوانسته ایم از این پتانسیل بی پایان استفاده نماییم؟؟.حتی یک جاده درست و حسابی نداریم.تابلو های راهنما درطول مسیر وجود ندارد.مکان اطراق جهانگردان برای رصد ستارگان وماندن در بیابان درنظر گرفته نشده.نور و روشنایی چه در مسیر و چه در اردوگاه به اندازه کافی نیست.جایی برای نشستن و خستگی از تن به در کردن نیست. صندلی برای استراحت کهنسالان نیست. دوستان و عزیزان دلسوز فرصت سوزی در چنین مواردی به نفع مردم و آینده شهر نیست
توریست و جهانگردی که با شوق و اشتیاق شهرخود را به شوق دیدن اماکن دیدنی و تفریحی شهربافق ترک می‌نماید نباید از کمبودهای پیش پا افتاده دلسرد شود.
مصاحبه شوندگان بزرگترین نقطه ضعف درمسیر ریگهای صادق آباد را نداشتن جاده مناسب و تابلوهای راهنما درطول مسیر وابتدایی بودن امکانات رفاهی در کمپ  برشمردند.
میتوان باکمی انصاف جور دیگری به این قضیه نگاه کرد مادرمقابل آیندگان خود مسئولیم همانطور که طبیعت با سخاوت زیبایی هایش رابرای ما به ارث گذاشته است ما نیز باید با حفظ آن برای آیندگان نگهداری نمایم.
گرچه در این مدت تلاش هایی از سوی مسئولین برای اسکان این جهانگردان صورت گرفته و دست اندرکاران این منطقه تفریحی، کوشش خود را در جهت شناساندن آن به جهانگردان انجام داده اند اما نیاز به همت مسئولین و سرمایه گذاران هست تا رونقی به این ریگ های خفته بر دامن طبیعت بدهند.

 

باتشکر ماشاا... شمس الدینی