هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

غرور شما را می شکنیم

غرور شما را می شکنیم


امام جمعه اردکان:

امام جمعه اردکان با انتقاد از برخی از مسائل بوجود آمده در کارخانجات گفت : مدیران صنایعی که برخلاف دستور خداوند عمل کنند ذره ای نزد مردم اردکان ارزشی ندارند .
اردکان گویا| حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به صنعتی شدن شهرستان اردکان به بیان محاسن و مشکلات آن پرداخت و افزود: اگرچه این توسعه صنعتی از نظر اشتغال زایی و رونق اقتصادی برکاتی داشته است؛ اما مشکلات و معضلاتی را نیز برای مردم بوجود آورده است .
وی گفت : دفاع ما از صنایع و سرمایه گذاران محترم به خاطر اشتغال زایی و مبارزه با بیکاری است که تا حدودی جای تقدیر دارد وگرنه از نظر مسایل زیست محیطی و بهداشتی و معضلات فرهنگی چیزی جز خسارت عاید مردم نشده است .
امام جمعه اردکان اظهار داشت: ما زحمات مسئولان و سرمایه گذاران را نادیده نمی گیریم، ولی وقتی کارخانه و مجتمعی بیاید این دو عامل را نادیده بگیرد که اولا از نیروی بومی استفاده نکنند و علاوه بر مدیران و پیمانکاران ، نیروی کارگری خود را هم از غریبه ها تأمین کنند و ثانیا خریدهایشان را اعم از موادغذایی و بهداشتی و درمانی از شهرهای دیگر و استان های همجوار مانند اصفهان انجام دهند و علاوه بر آن به مسایل شرعی دهن کجی نمایند؛ ما چطور ساکت بمانیم و فقط از گل و بلبل صنعت دم بزنیم ؟!
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : ما به جد از مسئولین صنایع چند مطلب را خواستاریم و با کمک مسئولین پیگیری هم می کنیم که اولا در استخدام نیرو و پیمانکار از جوان های مستعد و تحصیل کرده شهر و پیمانکارهای بومی استفاده کنند ؛ آن هم بصورت عادلانه و بابرگزاری آزمون عادلانه ، نه فرمالیته و نه با فرمهایی که به گفته برخی از مسئولین ، فردایش باید کاغذ پاره های آن را پشت کارخانه پیدا کنند و نه از طریق زد و بند و پارتی بازی .
وی افزود : ما هشدار می دهیم که غرور جوان اردکانی نباید بوسیله شما شکسته شود و نباید به نیروهای جویای کار توهین شود وگرنه ما هم بنابر فرمایش رسول خدا (ص) که فرمودند : « التکبر مع المتکبرین عین التواضع » غرور شما را می شکنیم .
خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : ما به جد می خواهیم که در صنایع به مسایل شرعی و اعتقادی و باورهای دینی مردم احترام بگذارند . دعوت علنی به روزه خواری بر خلاف دستور خدا که فرموده روزه واجب است ، و دادن وعده ناهار به کارگران روزه خوار چگونه توجیه پذیر است ؟ برخی نگهبانی ها نیز اجازه ورود ماه رمضان را هم به کارخانه هایشان نمی دهند !!!
امام جمعه اردکان گفت : مردم ما چگونه بپذیرند که هر روز صبح جوانانشان باید در سرویس ایاب و هاب به کارخانه بالاجبار به ترانه های حرام و موسیقی های زننده با صدای زنان گوش کند !؟
امام جمعه اردکان اظهار داشت : ما هشدار می دهیم که اگر کاسه صبر مردم لبریز شود ، کار به تجمع و شکایت و پر کردن طومار و حتی راهپیمایی و اعتراض علنی هم می رسد و عواقب آن بر عهده خود صنایع است .
وی در ادامه خطاب به مسئولین شهرستان گفت : صحبتی هم با مسولین داریم و آن اینکه همه متحد باشید و اختلافات سیاسی را کنار بگذارید و در این موضوع یکصدا از حق مردم دفاع کنید وگرنه اولین ضربه را خود شما می خورید .