هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عرضه شیرینی ها در لبنیاتی ها مجوزهای لازم را ندارد

عرضه شیرینی ها در لبنیاتی ها مجوزهای لازم را ندارد



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، مسعود دانشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق در گفتگو با هفته نامه افق کویر به پرسش های مطرح شده پاسخ داد.
وی پیرامون کیفیت و پخت نان در نانوایی های شهرستان گفت: نان ها هم از نظر بهداشتی هم از نظر وضعیت جوش شیرین و نمک آزمایش می شود. نان هایی که پخت می شود از آرد سبوس دار نیست و کیفیت نان سبوس دار را ندارد، ولی از لحاظ دیگر آزمایشات لازم انجام می شود و کارت بهداشت هم رسیدگی می گردد.
دانشی در پاسخ به این پرسش که چرا در لبنیاتی ها انواع شیرینی جات بفروش می رسد؟ و نظارتی صورت نمی گیرد؟ افزود:
این موضوع تداخل صنفی است تذکر داده شده و با صنف هم هماهنگ کرده ایم تا تذکرات لازم را بدهند. بیشتر این شیرینی ها مجوزهای بهداشتی که باید داشته باشند را ندارند و مغازه دار نباید این شیرینی ها را به فروش برساند و جلو آن باید گرفته شود. 
وی در رابطه با بیماری شپش که بیشتر مدارس را درگیر خود می کند تصریح کرد:  این بیماری درمان دارد و مشکلی برای درمان آن نداریم؛ منتها بشدت واگیردار است. سال گذشته آمار مبتلایان افزایش داشت. کاری که انجام می دهیم غربالگری است کارشناس هم به مدارس فرستادیم و بچه ها را معاینه می کردند نهایتاً یک جلسه ای با آموزش و پرورش تشکیل دادیم و از مدیران خواستیم که بیشتر وقت بگذارند و در این قضیه ورود کنند و آن افرادی را که واقعا آلوده هستند را اجازه ندهند که به مدرسه بیایند؛ شاید قبلاً هم این کار انجام می شد، ولی کمرنگ تر بود. موها کوتاه بشود بهتر است، ولی مهم این است که ما بتوانیم کامل بیماری را درمان کنیم تا کسی در مدرسه وجود نداشته باشد، چون اگر کسی این بیماری را داشته باشد از طریق تماس لباس، شال و کلاه نیز دیگر دانش آموزان مبتلا می شوند.