هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

عدم پیگیری به موقع دستگاه ها موجب طولانی شدن جاده دوبانده بافق- یزد شد

عدم پیگیری به موقع دستگاه ها موجب طولانی شدن جاده دوبانده بافق- یزد شد


زاده رحمانی:

عصر بافق | به نظر شما، علت تاخیر ١۴ ساله در اتمام و بهره برداری از باند دوم جاده یزد چه بوده و چه عاملی باعث شده که مثلا جاده ابرکوه به یزد دو بانده و حتی ١٨٠ کیلومتر جاده مهریز به خاتم دو بانده شده ولی از بافق به سرانجام نرسیده است؟
 به نظرم پیگیری و اینکه بدانیم برای هر کاری به کی و کجا مراجعه کنیم، خیلی در پیشرفت کارها می تواند مفید و مؤثر باشد. برای همین ١٨٠ کیلومتر باند دوم جاده خاتم که شما اشاره کردید حدود ٣ سال وقت فشرده گذاشته شد که آقای صباغبان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این اواخر، در جریان بخشی از پیگیری های اداره راه و شهرسازی و فرمانداری بود. در موضوع جاده بافق که اتفاقا مصوبه سفر مقام معظم رهبری را در سال ١٣٨۶ دارد و این مصوبه می توانست پشتوانه خوبی برای اجرا و تسریع در آن باشد، نمی توان فرد یا مسئول خاصی را متهم به کم کاری کرد. بالاخره هر مسئول و مدیری یک سری پیگیری ها را انجام داده و کمبود شدید اعتبارات در برخی سال ها، بد عهدی پیمانکاران و البته عدم پیگیری به موقع دستگاه متولی یعنی اداره راه و شهرسازی در بعضی از سال های گذشته دست به دست هم داده تا این پروژه به سرانجام نرسد. ولی در حال حاضر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان در وهله اول و فرمانداری در وهله دوم با هم و به صورت هماهنگ کارها را جلو می برند.
عصر بافق : چرا این پروژه با هم آماده و به بهره برداری نمی رسد و کیلومتر به کیلومتر آماده و زیر عبور می رود؟
 اگر می خواستیم صبر کنیم که تمام پروژه کامل شود زمان می برد، لذا تصمیم گرفته شده هر چند کیلومتر که آماده شد بدون هیچ گونه مراسم افتتاح و تشریفات خاصی در اختیار مردم قرار گیرد و بعد بپردازیم به باقیمانده مسیر. این نکته را هم در جریان باشید که فقط ۶ کیلومتر محدوده پل اسدی به سمت مسجد ابوالفضل (ع) حدود ١٢ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که معادل تقریبا ٣ برابر اعتبارات تملک دارایی هایی است که در سال ٩۵ همه دستگاه ها و ادارات شهرستان داشته اند. لذا یک پروژه هزینه بر و بزرگ است ولی با هر زحمت و سختی که هست با حمایت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد و در حال حاضر دو پیمانکار در آن مشغولند و البته باند قدیم هم که فرسوده شده بود نیز در حال بهسازی و روکش است که در مجموع امیدواریم در ماه های آینده بزرگراه یزد – بافق به یکی از محورهای استاندارد و ایمن کشور و استان تبدیل شود.