هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

صنایع جوار معدنی خوبی در کنار معادن بافق ایجاد شده است!!!

صنایع جوار معدنی خوبی در کنار معادن بافق ایجاد شده است!!!


استاندار یزد در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشورعنوان نمود:

ايرنا| سيد محمد ميرمحمدي روز پنجشنبه در همايش ملي نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد و توسعه کشور افزود: نقش معدن در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي ملموس است و در استان يزد نيز با توجه به ذخاير بالا و تنوع معدني اين بخش جايگاه ويژه اي دارد.

وي با اشاره به مشکلات حوزه معدن افزود: بزرگترين مشکل اين بخش خام فروشي است در حالي که با کمک تکنولوژي و فناوري مي توان به مواد معدني ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال يک ماده معدني کم حجم و کم ارزش را به فرآورده با ارزش بالا تبديل کرد.

استاندار يزد اضافه کرد : در اين خصوص توجهات خوبي در دولت به معادن اين استان همچون بافق و چادرملو شده بويژه که صنايع جوار معدني خوبي در کنار اين معادن ايجاد شده است.

ميرمحمدي تاکيد کرد: با تکميل چرخه توليد در کنار معادن در واقع مي توانيم از خام فروشي آنها جلوگيري کنيم و اين امر از سياست هاي اصلي دولت تدبير و اميد است.

وي خواستار افزايش کيفيت توليدات و لزوم توجه به تکنولوژي هاي روز دنيا در حوزه معدن شد و گفت: تکنولوژي در حال پيشرفت است و ما بايد تمهيدات لازم را براي استفاده از پيشرفته ترين تکنولوژي ها داشته باشيم و خط مشي ما هم در زمينه هاي صنعتي همين بخش است.

ميرمحمدي يادآور شد : خوشبختانه وزير صنعت و مجموعه وزارتخانه اين تجربه ،روشن بيني و آينده نگري لازم و نيز تاکيد بر استفاده از تکنولوژي هاي پيشرفته را دارند.

وي با اشاره به خوشنامي و سابقه صنعتگران و معدنکاران و کارآفرينان استان يزد افزود: امروز با گسترش امکانات ارتباطي، اطلاعات روز دنيا در اختيار اين قشر قرار دارد و نبايد فراموش کنيم که يکي از مباني اصلي پيشرفت، در اختيار داشتن اطلاعات و اخبار صحيح است.

استاندار يزد ادامه داد: بايد با بهره گيري از اين امکانات، ضعفهاي موجود در همه زمينه ها را شناسايي و مسير پيشرفت را با سرعت تداوم بخشيم تا به اهداف نظام دست يابيم.

استاندار يزد تاکيد کرد: خوشبختانه در استان يزد از نظر شاخص هاي اقتصادي در همه زمينه ها از ميانگين کشوري بالاتريم و اين امر نقطه قوت استان و نشان دهنده تدبير و تلاش صنعتگران و مديران استان است.

ميرمحمدي با بيان اين نکته که نقش مديريت در دستيابي استان به اين موفقيت ها بسيار چشمگير است ادامه داد : کارگران مهمترين مؤلفه در رونق اقتصادي استان هستند که در بخش معدن هم ،حضور و نقش آفريني چشمگيري دارند و کارفرمايان استان نيز در حفظ حقوق ايشان همه تلاش خود را به کار مي گيرند تا آنجا که ارتباط بين کارگران و کارفرمايان در استان يزد، ارتباطي برادرانه است و هر يک منافع ديگري را منافع خود مي داند چرا که منافع مشترک دارند.

به گفته استاندار يزد ديانت، تعهد و عرق مذهبي سبب شده که کارگران و کارفرمايان، اصول مذهبي را در ارتباط با هم سرلوحه کار خود قرار دهند و راه توسعه استان را در پيش گيرند.

اين مسوول با بيان اينکه در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه نباشيم ، گفت: مهمترين زير ساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است بنابراين بايد به هر صورت ممکن اين مشکل رفع شود تا آنجا که تصميم گرفته ايم حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز آب مورد نياز صنايع استان را منتقل کنيم.

وي خواستار مشارکت کارفرمايان، صنعتگران و معدنکاران استان در اين خصوص شد و افزود : اين امر قطعا به سود توسعه اقتصادي استان و در نهايت به نفع خود شما خواهد بود.