هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

شیطان رابشناسیم ” بخش سوم”

شیطان رابشناسیم ” بخش سوم”



 

شیطان دشمن ضعیفی است وروی ماتسلط نداردوفقط وسوسه می کند این ما هستیم که ازاوپیروی می کنیم اگردچاروسوسه شیطان شدیم بدانیم که خودمان ضعیف بودیم .
یکی از حملات شیطان ترس از انفاق است.
خداوند ما را با خیرو شر آزمایش می کند.بسیاری از افراد از جنبه های مثبت به جهنم می روند، مثلا موفقیتی به دست آورده که همین موفقیت او را جهنمی می کند.
و بسیاری با گناه به بهشت می روند. زمینه گناه برایش فراهم شده و نوع برخورد و مقابله با آن گناه شخص را بهشتی می کند.
در مورد انفاق اگر مالی داری که می دانی اطرافیانت به آن نیاز دارند، نگذار به تو مراجعه کنند، خودت پیش قدم شو و به آنها پول بده که خرید عروسی.، زایمان و… را شامل می شود.
پیامبر اکرم ( ص ) فرمودند: کسی که صبح کند و به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان‌نیست.
امور مسلمین فقط پول، جهیزیه و مادیات نیست. امور مسلمین شامل فساد در جامعه مسلمین، غم و غصه ها، طلاقها، خودکم بینی ها، اعتماد به نفس نداشتن ها، خود نشناختن ها، از همه بدتر خداوند را نشناختن، ابدیت را نشناختن، هست که این ها در جامعه مسلمانان فاجعه هست.
محبت خود را به دیگران ببخش، منتظر نباش کسی به تو محبت کند، تو خود به مهر ورزی به دیگران شروع کن و توقع هم نداشته باش طرف مقابل به تو محبت کند . خداوند برای تو جبران می کند.
در حیطه کاری هر کار از دستتان برمی آید، برای دیگران انجام دهید.
نیکی کنید که خداوند نیکو کاران را دوست دارد.
جوری رفتار کنید که همه شما را نیکوکار بدانند، به بچه های خود نیکوکاری را بیاموزید، از همان بچگی یادشان دهید که اگر خوراکی یا اسباب بازی داشت به دیگران هم بدهد.اگر از علم ، معنویت، محبت، آرامش، لبخند و شادی برخوردار هستید آن را هم به دیگران هدیه کنید.
بعضی انسانها واقعا در مورد خیلی چیزها علم ندارند، چه بسا اگر علمش را پیدا کنند انسانهای والا و وارسته ای می شوند. پس اگر تو علمی داری به دیگران هم بده
به ایتام و مراکز بهزیستی سر بزنیم به آنها محبت کنیم. کسی که مهر از پدر ندیده نباید بگوید چه کسی به من مهرورزی کرد و همین رفتار و بی مهری را در آینده نسبت به خانواده اش داشته باشد. اگر کمبود محبت دارید، بیشتر محبت کن و بدانید خداوند در قران می فرماید: هر چیز خیری به کسی دادید، به شما برمی گردد
محمد شجاعی- کارشناس فلسفه