هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سپاس‌گزاری هیأت باغ گندم یزد از رهبر معظم انقلاب

سپاس‌گزاری هیأت باغ گندم یزد از رهبر معظم انقلاب



دفتر رهبر معظم انقلاب اوایل هفته جاری اعلام کرد: آیت ا... خامنه ای پس از مشاهده عزاداری هیأت باغ گندم یزد فرمودند «برنامه شما را دیدم، خیلی خوب بود، هم به لحاظ سینه زنی، هم از لحاظ مداحی و هم از لحاظ دعاهایی که کردید».
در نامه سپاسگزاری هیأت گندم یزد که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده: جان نثاران حسینی و ارادتمندان ساحت مبارک آن قائد مکرم، اعضا و مسئولان «هیأت فدائیان ابوالفضل (ع) باغ گندم یزد» با قریب دو قرن قدمت فعالیت مستمر در عزاداری و سوگواری ماه محرم در قالب سینه زنی، ذکر مصائب اهل بیت (ع) و تبلیغ و ترویج ارزش‌های آیین و فرهنگ عاشورائی، افتخار دارند که در دیار دارالعباده یزد، سهمی کوچک را در خدمت به جامعه اسلامی و استمرار و استقرار سنت سنیه سنواتی بزرگداشت ایام متبرک محرم الحرام بر عهده گرفته است .
بویژه در عصر مشعشع و پر فروغ پیروزی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان نهضت و رهروان راستین آن بوده و اخلاص عمل و صدق نیت و قصد خدمت را وجهه همت خود ساخته اند.
در نامه هیأت باغ گندم اضافه شده: آمده است: اخیرا با کمال مسرت توام با شرمساری خبر یافتیم که خدمت ناقابل و عزاداری بی ریای این هیأت مورد توجه و تفقد و اظهار لطف بی شائبه آن سلاله سادات و ولی امر مسلمین حفظه ا... تعالی قرار گرفته است.
«این تحسین و تأیید از سویی موجب شکرگزاری به درگاه خداوند ولی التوفیق و از سوی دیگر باعث امتنان و اظهار تعظیم و تسلیم به آن مقام محترم گردیده است».
«بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را به پاس این یاد کرد که بی شک مبتنی بر حسن ظن و ذره پروری مقام عظمای ولایت به این خادمان ناقابل آستان حسینی و متوسلان به علمدار وفادار کربلاست عرضه می داریم».
هیأت عزاداری باغ گندم یزد در نامه خود نوشته است: امیدواریم بتوانیم همواره ارادتمندانی وظیفه شناس به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حامیانی صدیق برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه سیادت و قیادت حضرت عالی باشیم.
هیئت فداییان ابوالفضل(ع) محله باغ گندم یزد یکی از هیئت های پرجمعیت و صاحب سبک یزد است که بنیانگذاری آن در سال 1280 تخمین زده شده است.
آهنگ نوحه های این هیئت، روان و در عین سادگی، بسیار زیباست.
اخیرا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار این استان هم با صدور پیام مشترکی به خاطر توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب به عزاداری مردم این استان از معظم له تشکر کرده بودند.
استان یزد به عنوان حسینیه ایران، دوهزار هیئت عزاداری دارد.