هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

سپاس‌گزاری هیأت باغ گندم یزد از رهبر معظم انقلاب

سپاس‌گزاری هیأت باغ گندم یزد از رهبر معظم انقلاب



دفتر رهبر معظم انقلاب اوایل هفته جاری اعلام کرد: آیت ا... خامنه ای پس از مشاهده عزاداری هیأت باغ گندم یزد فرمودند «برنامه شما را دیدم، خیلی خوب بود، هم به لحاظ سینه زنی، هم از لحاظ مداحی و هم از لحاظ دعاهایی که کردید».
در نامه سپاسگزاری هیأت گندم یزد که نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده: جان نثاران حسینی و ارادتمندان ساحت مبارک آن قائد مکرم، اعضا و مسئولان «هیأت فدائیان ابوالفضل (ع) باغ گندم یزد» با قریب دو قرن قدمت فعالیت مستمر در عزاداری و سوگواری ماه محرم در قالب سینه زنی، ذکر مصائب اهل بیت (ع) و تبلیغ و ترویج ارزش‌های آیین و فرهنگ عاشورائی، افتخار دارند که در دیار دارالعباده یزد، سهمی کوچک را در خدمت به جامعه اسلامی و استمرار و استقرار سنت سنیه سنواتی بزرگداشت ایام متبرک محرم الحرام بر عهده گرفته است .
بویژه در عصر مشعشع و پر فروغ پیروزی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان نهضت و رهروان راستین آن بوده و اخلاص عمل و صدق نیت و قصد خدمت را وجهه همت خود ساخته اند.
در نامه هیأت باغ گندم اضافه شده: آمده است: اخیرا با کمال مسرت توام با شرمساری خبر یافتیم که خدمت ناقابل و عزاداری بی ریای این هیأت مورد توجه و تفقد و اظهار لطف بی شائبه آن سلاله سادات و ولی امر مسلمین حفظه ا... تعالی قرار گرفته است.
«این تحسین و تأیید از سویی موجب شکرگزاری به درگاه خداوند ولی التوفیق و از سوی دیگر باعث امتنان و اظهار تعظیم و تسلیم به آن مقام محترم گردیده است».
«بدین وسیله مراتب قدردانی و سپاس خود را به پاس این یاد کرد که بی شک مبتنی بر حسن ظن و ذره پروری مقام عظمای ولایت به این خادمان ناقابل آستان حسینی و متوسلان به علمدار وفادار کربلاست عرضه می داریم».
هیأت عزاداری باغ گندم یزد در نامه خود نوشته است: امیدواریم بتوانیم همواره ارادتمندانی وظیفه شناس به ساحت قدسی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حامیانی صدیق برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه سیادت و قیادت حضرت عالی باشیم.
هیئت فداییان ابوالفضل(ع) محله باغ گندم یزد یکی از هیئت های پرجمعیت و صاحب سبک یزد است که بنیانگذاری آن در سال 1280 تخمین زده شده است.
آهنگ نوحه های این هیئت، روان و در عین سادگی، بسیار زیباست.
اخیرا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار این استان هم با صدور پیام مشترکی به خاطر توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب به عزاداری مردم این استان از معظم له تشکر کرده بودند.
استان یزد به عنوان حسینیه ایران، دوهزار هیئت عزاداری دارد.