هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل

سرانه فضای سبز بافق 25 درصد افزایش یافت

سرانه فضای سبز بافق 25 درصد افزایش یافت



 مدیر روابط عمومی شهرداری بافق از توسعه و افزایش 25 درصدی فضای سبز این شهر خبر داد.

علی اصغر موفق گفت : با توسعه 19هزار مترمربع فضای سبز، سرانه فضای سبز بافق از چهار متر به پنج متر مربع افزایش پیدا کرده است.

این مسئول توسعه فضای سبز را شامل درختکاری و گلکاری در پارک آبشار ، خیابانهای مهدیه، مسجدجامع، ولیعصر، فنی وحرفه ای، شهید فهمیده، دارائی، وحشی بافقی، شهرک های امام رضا ، حضرت ولیعصر، و میدانهای بهارستان و ابوالفضل عنوان کرد.

وی به گونه های سازگار با اقلیم بافق اشاره و خاطر نشان کرد : درختان سنجد تلخ، اقاقیا، زیتون، توت ،کاج و درختچه های زینتی از گونه هایی هستند که با شرایط آب و هوایی این شهر سازگاری دارند.

موفق اضافه کرد : برای توسعه فضای سبز در معابر و مکانهای مذکور اعتباری معادل سه میلیارد ریال هزینه و پرداخت شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری بافق از آماده سازی 16 هزار متر مربع برای گسترش فضای سبز شهری نیز خبر داد و یادآور شد: میدانهای زکات، امام حسن، بخشی از انقلاب 63 ،چهارده معصوم 20 و قسمت هایی از بلوار آیت ا... میرغنی زاده با پیش بینی اعتبار دو میلیارد ریال برای نهال کاری در سالجاری آماده سازی شده اند.

وی همچنین گفت: فضای سبز پارک آبشار برای کاشت انواع درختان سازگار با اقلیم این شهر آماده است.

موفق، وسعت کاشت نهال در این پارک را 55 هزار متر اعلام و بیان کرد: به همین منظور اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیر روابط عمومی شهرداری بافق کاشت گل های فصلی از جمله شب بو، کلم گل، گازانیا، داوودی، شاه پسند و ... در میدانها و روفوژهای میا نی بلوار و باغچه های سطح شهر را از دیگر اقدامات فضای سبز شهری برشمرد و افزود: در این راستا بیش از 300 میلیون ریال هزینه کرده ایم.

وی، 9 هزار متر لوله گذاری برای تامین آب فضای سبز، هرس درختان و راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت توسعه و کیفیت فضای سبز شهر بافق عنوان کرد و گفت: در این خصوص هم معادل 6 میلیارد ریال هزینه شده است