هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سال 94 سخت تر از سال های جنگ تحمیلی بود

سال 94 سخت تر از سال های جنگ تحمیلی بود


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بافق:

به گزارش هفته نامه افق کویر، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی که در محل فرمانداری بافق با حضور مسئولان کشور، استان و شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات دهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مشارکت ۹۵ درصدی شهروندان بافقی در انتخابات هفتم اسفند، نزدیک به ۳۰ درصد از معدل کشور بالاتر است. این حضور نشان دهنده معرفت بالای شهری و سواد شهروندی است.
ربیعی افزود: بر این باورم حضور مردم در پای صندوق های رأی عاملی است تا مردم برای بیان خواسته خود صحبت کنند و فریاد بکشند و به نوعی آمال و آرزوهای خود را در صندوق ها جستجو کنند. یکی از مهمترین پیام انتخابات دهمین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان آرامش است. مردم نیازمند امنیت روانی هستند. تا با این آرامش وضعیت خود را بهبود ببخشند.
ربیعی با بیان این که سال 13۹۴ را با شرایط سخت مالی و اقتصادی پشت سر گذاشتیم بیان کرد: به اعتقاد کارشناسان اقتصادی در سال 94 سخت ترین دوران اقتصادی، حتی سخت تر از جنگ تحمیلی را گذراندیم، شوک های متعددی از جمله ادامه تحریم و وضعیت فروش نفت بود.
وی افزود: در سال 94 آثار ۵۶ درصد کسری رشدی که در ۸ سال تجربه کرده بودیم را داشتیم. در این سال دولت پیش فروش شده و طرح های نیمه تمام که روی دست دولت مانده و صرفه اقتصادی نیز نداشت از عوامل دیگر بود.
تأمین حقوق بازنشستگان فولاد در سال94 کار بسیار دشواری بود
وزیر تعاون اضافه کرد: تأمین حقوق بازنشستگان فولاد در سال94 کار بسیار دشواری بود. که خوشبختانه حقوق یک ماه دیگر هفته آینده پرداخت می شود و عقب ماندگی در پرداخت حقوق ناچیز خواهد شد. با تمامی این عوامل اعتقاد بر این است که سال ۹۵ سال رشد 5 الی6 درصدی است.
ربیعی اظهار داشت: بنده نمی گویم دلسوزتر از ما نیست، ولی در همین جا اعلام می کنم ما در بدنه دولت بیش از خیلی ها، از دلسوزهای جامعه زحمتکش هستیم و ارتقاء امنیت شغلی کارگران از خواسته های ما است.
وی اذعان کرد: امروز در شهر بافق، به همه کارگران، روستائیان و کسانی که در طبقه اجتماعی پائین هستند می گویم که دولت در کنار شماست و شما را از یاد نخواهد برد. بزرگترین نعمتی که خدا به ما عطا کرده این است خادم مردم بوده و امید است بتوانیم از اموال کارگران و بازنشستگان دفاع کنیم.
رؤسای ادارات بیشتر کار کنند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: باید تلاش کرد و حق تلف کردن، حتی یک دلار را هم نداریم. رؤسای ادارات اگر تا دیروز ۱۰۰ واحد کار می کردند، امروز با دقت و عقلانیت بیشتر، باید ۱۳۰ واحد کار کنند.
وی افزود: کارهای جوار معدنی در کنار معادن بافق باید توسعه یابد؛ قطعاً از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شاید نتوان در بحث ارتقاء سطح شغلی کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی جهشی عمل کرد، اما به قطع یقین کار آغاز شده است.
برای دولتی ماندن 28/5درصد از سهام شرکت سنگ آهن مقاومت می کنم
وی با بیان این که مقاومت برای دولتی ماندن ۲۸/۵ درصد از سهام شرکت سنگ آهن بافق ادامه دارد عنوان نمود : حاضر هستیم سهام را به قیمت روز به فروش برسانیم و سهم کارگرها را هم افزایش دهیم، اما همچنان پاسخ مثبتی برای واگذاری به روز دریافت نشده است.
تأمین پزشک متخصص پلی کلینیک
 را پیگیری می کنم
علی ربیعی در رابطه با تأمین پزشک متخصص تمام وقت برای پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی بافق اشاره ای به رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور که در جلسه حاضر بود کرد و گفت: "نوربخش" عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی کشور این موضوع را پیگیری خواهد کرد.خود من نیز پیرامون این موضوع با وزیر بهداشت صحبت می کنم.
وی ضمن اشاره به تأمین خوراک واحدهای معدنی بافق عنوان کرد: شاید بتوان این مسئله را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز به بافق سفر می کند حل و فصل کرد.
علی ربیعی گفت: خود را یک شهروند بافقی و از خانواده ۳۵ هزار نفری بافق می دانم؛ امیدوارم با درایت مسئولان در راستای پیشبرد اهداف و توسعه بافق تلاش بیشتری صورت بگیرد.