هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زیرزمینی شدن راه‌آهن یزد

زیرزمینی شدن راه‌آهن یزد


امام جمعه یزد پیشنهاد داد

ایسنا| آیت‌ا... «محمدرضا ناصری» در دیدار مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: خط راه‌آهن، شهر را به دو بخش تقسیم کرده که با این جابجایی، در بخش قابل توجهی از شهر، رونق ایجاد می‌شود.
وی با بیان این‌که مسئولان طرح‌های عمرانی جدید عام‌المنفعه را در شهر یزد دنبال کنند، گفت: شهر به طرح‌هایی نیاز دارد که نگاه به یزد را متحول کند.
ناصری در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت جذب کامل و سریع اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به یزد تأکید کرد.
وی با بیان این‌که مسأله آب باید به‌طور ویژه پیگیری شود، همگرایی همه مسئولان در پیگیری و تحقق این امر را خواستار شد.
امام جمعه یزد همچنین از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا در جذب اعتبارات فرهنگی ‌نهایت تلاش خود را بکار گیرد.
ناصری با تأکید بر ضرورت حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی یزد ابراز امیدواری کرد سازمان مدیریت نقش هدایت‌گری خود را در مسائل مهم استان ایفا کند و با پیگیری طرح‌های بزرگ و عظیم، افق جدیدی برای یزد در نظر گرفته شود.
«حمیدرضا نصیری‌زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این دیدار با بیان این‌که پارسال، سخت‌ترین سال پس از انقلاب به لحاظ اعتباری بود، ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ با بهبود اعتبارات، بتوان حجم قابل توجهی از طرح‌های نیمه تمام را به اتمام رساند.
وی در ادامه با بیان این‌که اعتبارات کم‌نظیری در سفر کاروان تدبیر و امید به یزد اختصاص داده شده است، گفت: بیشترین اعتبار مربوط به دو خطه کردن راه‌آهن «بافق – اصفهان» در محدوده استان یزد است و پس از آن طرح‌های کشاورزی با هدف مدیریت مصرف آب مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت استان یزد هم‌چنین از اختصاص ۴۰۰ میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی به‌منظور اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت بخش خصوص این طرح عظیم ملی روند اجرایی به خود بگیرد.