هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

روز نابینایان در بافق فقط به نصب بنر ختم می شود

روز نابینایان در بافق فقط به نصب بنر ختم می شود



الهام نصیر زاده| چشم دل بازکن که جان بینی ،آن چه نادیدنی است آن بینی حرف های دل یک نابینا: تفاوت من با شما این است که شما دنیایتان را آن طوری می بینید که چشمهایتان می گوید؛ اما من دنیا را آن گونه می بینم که دلم می خواهد می توانم به سادگی از دیدن چیزهایی که شما را آزار می دهد چشم پوشی کنم؛ اما معنایش این نیست که از دیدن زیبایی هایی که شما می بینید محروم هستم.من هم می توانم زیباییها را احساس کنم! ببویم! بشنوم! و لمس کنم! زیبایی فقط آن چیزهایی نیست که شما می بینید چشم های دل من زیباییهایی را می بیند که چشم های سر شما از دیدن آن محروم است من با چشم دل تو را به تماشا نشسته ام زیباتر از بهار و روشنتر از سپیدی می بینمت همیشه و هرجا پس هیچگاه به من نگو که چشم های تو هرگز مرا ندید.
مجیدآقابابایی 36 ساله و همسرش طیبه خانم با دوقلوهای خود زندگی خوبی را در کنارهم سپری می‌کنند.
وی دارای مدرک دیپلم و دارای دوفرزند دختر 13ساله بنام های فاطمه و زهرا مدت 5سال است که در فلات مرکزی کار می کند و در اداره بهزیستی به عنوان اپراتور مأمور به خدمت می باشد. 
افق کویر:  از چه زمانی بینایی را از دست داد ه اید ؟
پدرو مادر من دخترعمو و پسرعمو هستند و نابینایی ام مادرزادی است. کم بینا شدید بودم و از سال 82 نابینا شدم. 
افق کویر: خواهر و برادرانتان چطور؟
 یکی از خواهرانم به میزان خیلی خیلی کم که شدت بیماریش خیلی ضعیف است و خدارو شکر تا الان مشکل خاصی برایش پیش نیامده است. 
افق کویر:  از روز عصای سفید بگویید؟
مراسم هایی است؛ مخصوصاً در مرکز استان برای جامعه نابینایان مراسم می گیرند و از نابینایان موفق تقدیر می کنند، ولی در شهرستان متأسفانه برنامه خاصی نداریم در حد یک بنر زدن است به این علت که از این حدود65 نفری که در بهزیستی پرونده داریم خیلی از بچه های نابینا پیگیری نمی کنند. در بافق نابینا بیشتر است؛ اما همین تعداد پرونده دارند. جامعه نابینایان یک تشکل است که خواسته های نابینایان را بررسی و پیگیری می کنند تا به سرانجام برسد بچه ها پیگیر کار نیستند؛ اگر بودند خیلی اتفاقات دیگر می افتاد. 
افق کویر:  آیا نابیناییتان مشکلی برای فرزندانتان در بر داشته است؟
تا حالا هیچ مشکل خاصی پیش نیامده و با هم رفیق هستیم و بیشتر حرفهایشان را با من می زنند تا با مادرشان. 
افق کویر:  اگرشما بینا بودید با یک خانم نابینا ازدواج می کردید؟
 تا به الان به آن فکر نکرده ام؛ اما زن با مرد نابینا خیلی فرق می کند. 
افق کویر:  آیا برای رفت و آمد در بافق مشکلی دارید ؟ مردم چگونه اند ؟ 
در طول دو الی سه سال اخیر مسئولین جهت رفاه ما مخصوصاً معابر را آماده سازی کر ده اند؛ اما برای نابینایان هنوز کم است و پارکها و خیابان ها از زمان شهردار وقت تغییر بسیار زیادی داشته است و با ما همکاری داشته اند. 
 مردم برخوردشان خوب است؛ اما در گذشته معلولی که می دیدند و اگر نیازی به کمک هم داشت دلسوزی های بی جایی میشد و ما را خیلی دست کم می گرفتند توانایی شان را خیلی کم می دانستند؛ اما امروزه بهتر شده است و فرهنگ بالا رفته و مردم خیلی خوبی داریم. 
افق کویر:  چرا از عصای سفید استفاده نمی کنید؟
 دوره آن را نرفته ام ببینم و در بافق هنوز نمی شود از عصا استفاده کرد با قیمت بالایی که دارد باز هم بهزیستی در اختیار ما قرار می دهد؛ اما فرهنگش جا نیافتاده است و شاید هم چون در بزرگسالی نابینا شده ام نمی توانم استفاده کنم. در همین حین همسر وی گفت: من خودم دوست دارم وی را یاری کنم تا از عصا هم استفاده نکند.
افق کویر:  حرف پایانی:
از پیگیرییهای مسئولان تشکر می کنم که برای بکارگیری ما اقدام کردند و همچنین از تمامی مسئولین بافق که در حد توانشان برای ما کار کرده اند. همچنین از هفته نامه افق کویر که از ما یاد کردند سپاسگزارم.