هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رسانه ها اعتماد مردم را جلب کنند

رسانه ها اعتماد مردم را جلب کنند


امام جمعه یزد:

به گزارش ایرنا آیت ا... 'محمدرضا ناصری' روز سه شنبه در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: رسانه ها با انعکاس درست اخبار و گزارشات در جلب اعتماد مردم به نظام بکوشند .
وی رسانه ها را از ارائه اخبار اغراق آمیز، ارائه آمار غیر واقعی و فعالیتهای تخریبی بر حذر داشت و گفت: اینها مصداق های عدم اعتماد مردم به رسانه های گروهی است .
امام جمعه یزد، نبود اعتماد به رسانه‌های داخلی را موجب گرایش آنها به اخبار و تحلیل های رسانه های خارجی دانست و تاکید کرد: سوء عملکرد یک رسانه، موجب جدا شدن مردم از آن می شود .
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رسانه ها، متاثر از فضای سیاسی حاکم بر دولت ها به ارائه خبر و تحلیل می پردازند گفت: این رویه باعث می شود تا مخاطبانی که سیاق سیاسی شان با دولت های روی کار، همخوانی ندارد دیگر به آن رسانه اعتماد نداشته و شاهد از دست دادن مخاطبان خود باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: ارائه و بیان تحلیل های کارشناسی شده به مردم داخل و خارج از کشور باید به عنوان یک اولویت در دستور کار رسانه ها و خبرگزاری ها قرار گیرد .
امام جمعه یزد گفت: عدم آگاهی بخشی در جامعه، موجب سردرگمی مردم در تحلیل ها و تشخیص ها می شود و لذا باید با اطلاع رسانی سالم و صادقانه، وظایف خطیر محوله را انجام داد .
ناصری ، شناساندن اسلام و انقلاب اسلامی، فرهنگ سازی و ارائه راهکار در مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی را از مهمترین وظایف امروز رسانه‌ها دانست.
وی افزود: برنامه ریزی برای رشد ایمانی و اسلامی و همچنین آگاهی بخشی مردم و مسوولان بر اساس آموزه های اسلام و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ، موضوع دیگری است که باید مد نظر رسانه‌ها باشد .
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، نقش رسانه های داخلی در رساندن این پیام به همه بیداردلان عالم را بسیار مهم توصیف کرد.
در ابتدای این دیدار حسین رمضانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت ها و برنامه‌های ایرنا پرداخت