هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رانندگی در گرمای 50 درجه!

رانندگی در گرمای 50 درجه!



اکرم عباسی|  در سرمای سخت زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان، آن زمان که نه سرویس خطی هست و نه تاکسی، تاکسی های تلفنی هستند که بدون منت مسافرین را به مقصد خود می رسانند. در ایام ماه مبارک رمضان، حتی سرویس های خط به خاطر عدم تحمل گرمای سوزان بافق، شهرداری ساعت کار آنها را کم کرده است و این در حالی است که ساعات کار اداره ها هیچ تغییری نکرده است؛ ولی رانندگان تاکسی های تلفنی در اوج گرما و با دهان روزه به ارائه خدمات به شهروندان می پردازند.
در همین راستا برخی از رانندگان تاکسی های تلفنی در گفتگویی با هفته نامه افق کویر به بیان مشکلات خود پرداختند تا شاید مورد توجه مسئولین مربوطه قرار گیرد.
یکی از رانندگان که سن و سالی هم از او گذشته بود گفت: برای خیابانها دست اندازهایی درست کردند، مثل کوه، لااقل اگردست انداز درست می کنند، استاندارد باشد.
وی افزود: کانال هایی که در سطح شهر با عناوین مختلف حفر کردند را به موقع پر و آسفالت نمی کنند. خراب می کنند؛ ولی آبادش نه!
یکی دیگر از راننده ها افزود: برای جوی آب کوچه آتش نشانی بارها گفته شده است این جوی آب همیشه سرریز می شود و زمانی که از آنجا عبور می کنیم برای عابرین پیاده دردسر ساز بوده و باید بد و بیراه آنها را به جان بخریم.
وی تصریح کرد: بیشتر کوچه ها تابلو ندارد موقعی که مسافر با تاکسی تلفنی تماس می گیرد پشت تلفن باید برای ما کروکی بکشد تا متوجه شویم مسیر مورد نظر کجا است.
 یکی از راننده های تاکسی های تلفنی بانوان افزود: از شهرداری درخواست داریم برای کشیک شبانه آژانس بانوان تدبیری بیاندیشد، چون مسافران بارها درخواست داشتند، اگر نصف شب بخواهند به بیمارستان، راه آهن یا ترمینال بروند مجبور می شوند با تاکسی های تلفنی مرد تماس بگیرند و برای برخی از مسافران ما که خانم هستند مشکل است و این در حالی است که تاکسی های تلفنی بانوان تا 10 شب بیشتر مجوز جابجایی مسافر را ندارند. 
یکی دیگر از رانندگان در مورد پوشیدن فرم مخصوص رانندگان تاکسی های تلفنی که بارها در صدای افق هفته نامه درج شده است گفت: برای فرم رانندگان پارچه ای در نظر گرفته شد که جنس مرغوبی نداشت و با دو دفعه شستن از شکل و قیافه افتاد و رانندگان آن را کنار گذاشتند؛ لااقل پارچه ای در نظر گرفته شود که راننده یکسال بتواند از آن استفاده کند.
وی افزود: از سازمان حمل ونقل شهرداری درخواست می کنیم برای تأمین امنیت بیشتر رانندگان آژانس بانوان و مسافرانشان تاکسی های تلفنی را بی سیمی کنند.
 یکی دیگر از رانندگان افزود: از خانواده ها می خواهیم هزینه سرویس فرزندانشان را به موقع به رانندگان پرداخت کنند. تاکسی تلفنی پولش نقدی است و برخی از روی ناچاری و برای تأمین برخی هزینه ها رو به این کار می آورند.
وی افزود: بیمه رانندگان مدنظر مسئولین باشد. چند سال زحمت می کشیم؛ ولی عاقبتی ندارد، حتی وام کم درصد به راننده ها پرداخت نمی کنند.
مدیر یکی از آژانس ها افزود: برای سرویس مدارس راننده تاکسی تلفنی کم داریم. افراد برای اینکه گواهی نامه (ب 2) بگیرند باید هزینه زیادی را پرداخت و مسافت طولانی بافق تا یزد را طی کنند، اگر شرایطی مهیا و کلاسهای آموزشی در بافق برگزار شود قاعدتاً متقاضی بیشتر خواهد بود.