هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راز موفقیت شوراها، رفتار صادقانه است

راز موفقیت شوراها، رفتار صادقانه است



 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دوشنبه هفته گذشته جلسه بزرگداشت روز ملی شوراها با حضور «هادی مقیمی» مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری، «سید مهدی طلایی مقدم» فرماندار، «محمدرضا فتاحی بخشدار، شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان بافق در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

«هادی مقیمی» در این نشست گفت: شورا نهاد مؤثر و سازنده ای برای ارتباط بین مردم و مسئولین هست. شوراها باید با تلاش خود و با اتحاد و همدلی کارهای خود را پیش ببرند، ضمن اینکه تمام طرح ها براساس برنامه باید ارائه شود.

وی افزود: با توجه به آنکه شورا پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است، راز موفقیت آنان در رفتار صادقانه، همدلی و تعامل می باشد.

مدیر کل امور روستایی، دهیار را مقام ارشد روستا دانست و گفت: دهیار منتخب شورا می باشد. وی می بایست تمام نیرو و توان خود را صرف مسایل روستای خود نماید.

«هادی مقیمی» از راه اندازی 368 زمین ورزشی خبر داد و افزود: این طرح در کشور برای اولین بار در روستاهای استان یزد اتفاق افتاده است.

وی یکی از اهداف دولت تدبیر و امید را پیشرفت روستاهای کشور از طریق مشارکت مردمی دانست و گفت: به منظور توسعه روستا و ایجاد اشتغال پایدار می توان از مشارکت مردمی بهره برد، همچنین از طریق صندوق کارآفرین مهر مبالغی در این جهت پرداخت می گردد تا برای استفاده در فعالیت اقتصادی روستا در نظر گرفته شود.

فرماندار نیز در این آیین تکریم با اشاره به نامگذاری سال 94 به سال « دولت و ملت و همدلی و همزبانی» افزود: شورا یکی از نمونه های همدلی و همزبانی در جامعه می باشد و این می تواند در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مفید و مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم شورا همراه بودن مردم با شورای اسلامی است.

طلایی مقدم از دهیاران و شوراها خواست با توجه به پتانسیل روستا طرح و برنامه خود را تدوین نمایند.

فرماندار ادامه داد: مشارکت شرکت تعاونی دهیاری شهرستان بافق در طرح عمرانی، همدلی بین اعضای شورای روستا، اتمام طرح های نیمه تمام و راه اندازی شرکت تعاونی عمران و توسعه روستایی مواردی هست که باید به آن توجه ویژه شود.

«محمدرضا فتاحی» بخشدار مرکزی بافق ضمن تبریک 9 اردیبهشت، روز ملی شوراها گفت: شورا یکی از ارکان مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی همدلی و همراهی بین مردم و شوراها را خواستار شد و افزود: با این روند می توان کارهای عمرانی، اشتغال و فرهنگی را سرعت داد. شورا به اشتغال پایدار در روستاها اهمیت ویژه داده و ظرفیت های روستا را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بخشدار بر استفاده بهینه از آب شرب در روستا تأکید کرد.

در پایان نشست از دهیاران برتر روستاهای شیطور، جزستان و بساب و شوراهای صادق آباد، جزستان و مبارکه با اهداء لوح تقدیر شد.