هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دستگاه قضایی مراقب دست‌درازی‌ها به بیت المال باشد

دستگاه قضایی مراقب دست‌درازی‌ها به بیت المال باشد



مهر| امام جمعه بافق از اصناف خواست تا همچون برهه های مختلف همراه مردم و نظام اسلامی بوده اند، از رسیدگی به اقشار کم درآمد جامعه در ماه رمضان غفلت نکنند. 
 حجت الاسلام حاج سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه بافق با اشاره به روز اصناف و اینکه بازار در دوران پیش از انقلاب و انقلاب یاور علما و انقلاب بوده است، اظهار داشت: بازاریان نباید از اقشار کم درآمد و محروم جامعه غفلت کنند و در این ماه مبارک باید با سخاوتمندی دست این افراد را بگیرند و چراغ خانه آنان را با کمک‌های خود روشن کنند.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مستمندان و اقشار کم درآمد جامعه در دین اسلام توصیه شده است، افزود: ماه رمضان بهترین زمان برای رسیدگی به بندگان خداست و شایسته است در ماه مبارکی که تلاش می کنیم با امساک از خوردن و آشامیدن، حال گرسنگان و مستمندان را دریابیم، به وضعیت آنها نیز رسیدگی کرده و دستگیر آنها باشیم.
سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه در کشور ما افراد متول و متمکن بسیاری زندگی می کنند، بیان کرد: خوب است این افراد از ثروت خود صرف فقرا و نیازمندان کنند و به جای اینکه به فکر آباد کردن دنیای خویش باشند، برای آباد کردن خانه آخرت خود نیز دست به کار شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دولت و دستگاه قضایی باید مراقب دست درازیها به بیت المال باشند، از غفلت مسئولان در کنترل نکردن پرداخت‌های بی‌ رویه به بعضی افراد انتقاد کرد و افزود: قوه قضائیه باید فضا را برای غارتگران بیت‌المال نا امن و قاطعانه با آنان برخورد کند و دست افراد طمعکاری که به بیت المال دست درازی کرده اند را قطع کنند.
امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام بیان کرد: تلاش‌های بسیاری انجام شد تا برجام نهایی شد اما باز هم شاهدیم که دشمنان نظام به ویژه آمریکا با کارشکنی و اجرایی نکردن تعهدات خود برای نظام و انقلاب توطئه چینی می‌ کنند.
مردم مراقب باشند که آب به بحران جدی در استان یزد تبدیل نشود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران آب در استان یزد یادآور شد: استان یزد هم اکنون نیز با بحران آب مواجه است و اگر این موضوع جدی گرفته نشود، آب به مشکلی جدی در آینده ای نه چندان دور در این استان تبدیل خواهد شد بنابراین ضروری است در هفته ای که به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده، صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیریم.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سپری شدن ۱۱ روز از ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره گیری از فیوضات معنوی این ماه تاکید کرد و افزود: لازم است در این ماه مبارک حرکات فرهنگی و دینی نیز انجام شود.