هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در هر شرایطی شکر گزار باشید

در هر شرایطی شکر گزار باشید



 
اگرخیام، سعدی، تولستوی، بتهوون، داستایوفسکی، نیوتن، انیشتن، گالیله، چارلی چاپلین و دیگر افراد نامدار دراین عصر زندگی میکردند ایا چنین جایگاهی داشتند؟ پس تلویزیون را خاموش کنید. با خانواده تان حرف بزنید و بگذارید حتی برای یک شب این شما باشید که از ارتباط و شناختن همدیگر و در نتیجه داشتن روابط عاطفی لذت ببرید. فکر کنید که در غیاب آن وسایل شما چگونه زندگی میکردید؟به چه کارهایی مشغول می شدید؟ مهم این است که شما خود خالق دنیای خود خواهید بود و انسان نه تنها غایب نیست بلکه بخاطر تصمیم اش برای فکر کردن،پیدا کردن ایده آلهای واقعی،تخیل و زندگی کردن به معنای واقعی ، یک موجود " حاضر و زنده " خواهد بود
خواهش می کنم این هفته این مشق را تمرین کنید 
1: موهبتهای خود را بشمارید: لیستی از ده موهبتتان تهیه کنید و بنویسید که چرا احساس میکنید که بابت آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، سه بار کلمه ی سپاسگزارم را بگویید و تا آنجا که میتوانید برای موهبتهایی که دارید قدرشناس باشید.
2: سه نفر را انتخاب کنید که برای آنها اهمیت قایلید و یا اینکه دوست دارید با سلامت و یا پول و یا ثروت بیشتر به یکی از آنها یا هر سه نفرشان کمک کنید.
3: اگر در دسترس هستند، عکسی از هر سه نفرشان بگیرید و وقتی با نیروی فوقالعادهی خود کار می کنید یک یک عکسها را روبروتان بگذارید.
4: عکس آنها را یک به یک، بردارید و در دست بگیرید. چشمانتان را ببندید و برای یک دقیقه فرض کنید که سلامتی، ثروت و یا شادیِ آن فرد بازگشته است و اکنون این خبر به شما داده شده است.
5: چشمان خود را باز کنید و در حالی که عکس آن فرد را در دست دارید، این کلمات را به آرامی بیان کنید: «برای، سلامتی، شادی و یا ثروت (نام طرف) سپاسگزارم، سپاسگزارم، سپاسگزارم»
 
6: وقتی این کار را برای یک نفر انجام داید، به سراغ نفر بعد بروید و دو گام پیشین را برای دو نفر بعدی نیز تکرار کنید تا اینکه تمرین برای هر سه نفر به اتمام برسد.
7: پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمه ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رخ داده بر زبان آورید.