هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در دستگاه قضایی نظم مورد اهتمام باشد

در دستگاه قضایی نظم مورد اهتمام باشد


نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد تأکید کرد:

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: لازمه توسعه امور و تحقق اهداف، نظم است که این مهم باید مورد اهتمام کلیه همکاران قرار گیرد.
محمدرضا حبیبی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد، افزود: از تأکیدات ریاست معظم قوه قضاییه مسئله حاکمیت نظم در دستگاه قضایی بوده است که این موضوع در آموزه‌های دینی و شرعی نیز توصیه شده و رهاورد آن تسریع امور است.
وی اظهار داشت: البته دستگاه قضایی همواره در رعایت نظم خوب بوده است اما آنچه بر آن تأکید شده رعایت و دقت بیش از پیش در نظم و انضباط اداری است.
این مقام قضایی با اشاره به وجود پاره‌ای از پرونده‌های مسن در دادگستری نیز تأکید کرد: بحث پرونده‌های مسن دادگستری باید تا پایان سال خاتمه یابد و این امر نیازمند همت تمامی مسئولین قضایی است تا با آسیب‌شناسی این موضوع راهکارهای تعیین تکلیف این پرونده‌ها را بررسی و اقدام مقتضی را معمول دارند.
حبیبی، بحث اجرای احکام را نیز از موضوعات مورد نظر و تأکید مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه ذکر کرد و بیان داشت: باید تلاش شود فاصله صدور رأی تا اجرای حکم اینقدر کم شود تا آنچه مدنظر قانونگذار بوده محقق گردد.
وی ادامه داد: در پاره‌ای از موارد فاصله صدور رأی تا اجرای احکام اینقدر زیاد می‌شود که نه تنها تأثیری بر محکوم ندارد بلکه با تأخیر در اجرای آن حکم، تأثیر معکوس خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان یزد کاهش اطاله دادرسی را خواستار شد و ابراز داشت: باید در جهت کاهش اطاله دادرسی، بررسی شعبه به شعبه انجام شود تا با تناسب علل و عوامل، راهکار های متناسب و عملیاتی در نظر گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است که برنامه‌ریزی‌های انجام شده محقق گردد و اگر بخواهیم امور سامان بهتری بگیرد تا مردم منتفع گردند باید در کنار برنامه ریزی تلاش دوچندانی برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی‌ها صورت پذیرد.
شایان ذکر است در این جلسه معاونین دادگستری نیز هریک از حوزه‌های کاری خود گزارشی ارائه نمودند.