هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درمورد معادن بافق، افشاگری خواهیم کـرد.

درمورد معادن بافق، افشاگری خواهیم کـرد.


جوکار؛ نماینده مردم در مجلس:

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوكار در جمع مردم شهرك رزمندگان در مسجد ابوذر غفاری اظهار داشت: در مورد معادن بافق و خصوصی‌سازی آن برای مردم شفاف‌سازی انجام نمی‌شود و با توجه به اینكه در جریان همه امور هستیم، اگر آمار دقیق به مردم داده نشود، افشاگری خواهیم كرد.

وی تاكید كرد: باید مشخص شود از معادن چه میزان برداشت می‌شود و آیا حق دولت توسط شركت‌های خصوصی داده شده یا خیر و علت عدم پرداخت حق دولت باید برای مردم شفاف و مشخص پاسخ داده شود.

جوكار بیان كرد: عده‌ای معادن را در اختیار گرفته‌اند و در زیرمجموعه یك شركت، 40 شركت دیگر راه اندازی می‌كنند و آن را بخش خصوصی می‌نامند و واگذاری‌ها به بخش خصوصی نیز به همین شكل انجام می‌شود.

وی تصریح كرد: این رانت خواری است و به زودی با رانت خواران برخورد جدی صورت می گیرد.

بحران آب در یزد بسیار جدی است

جوكار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران خشکسالی و بی‌آبی در یزد عنوان كرد: این بحران بسیار جدی است زیرا میزان بارشها هر سال كاهش می‌یابد، سطح آب سفره های زیرزمینی هر سال افت می‌كند و مشكلات جدی به وجود می‌آید ما در این زمینه دغدغه داریم زیرا آب پیش‌زمینه توسعه است و اگر نباشد توسعه نداریم و در رکود قرار می‌گیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: اكنون شرایط به نحوی شده كه آبهای شیرین استان یزد در حال پایان یافتن است و آبهای شور جانشین آب شیرین شده‌اند و این منابع را نیز دچار افت كیفیت شدید می‌كنند.

جوکار با اشاره به اینکه باید آب را از خارج استان به داخل وارد کنیم، گفت: مجوز تخصیص 500 میلیون متر مکعب آب، شیرن کردن و انتقال آن به یزد از خلیج فارس از وزیر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم با همراهی بخش صنعت، آب مربوط به این بخش و با کمک دولت آب مربوط به بخش شرب را وارد استان کنیم.

وی ادامه داد: از آن جا که تخصیصی آب ما از اصفهان کم شده و از 98 میلیون متر مکعب تنها 54 میلیون مترمکعب انتقال داده شده، باید این کاستی را جبران کنیم.