هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درمان جوش در هرنقطه از بدن چیست؟

درمان جوش در هرنقطه از بدن چیست؟



درمان جوش
در روزهای گرم تابستان به دلیل پوشیدن لباس های آستین کوتاه  قسمت های مختلفی از بدن در معرض آفتاب قرار می گیرند . زمان هایی که خارج ار منزل و در حال فعالیت هستید بیشتر عرق کرده ومنافذ پوست  بسته می شوند و در نتیجه باعث ایجاد جوش می گردند. راه¬کارهای زیادی برای جلوگیری از جوش و لکه دار شدن آن درقسمت¬های  مختلف بدن مانند پوست سر ، گوش ، قفسه سینه  وجود دارد .
ناحیه پوست سر|  به دلیل وجود غدد چربی در زیر پوست سر، هوای گرم و مرطوب باعث تولید چربی بیشتر و این ناحیه  را مستعد جوش و آکنه می نماید .همچنین قارچ¬ها در محیط¬های چربی مانند همین پوست سر می توانند به صورت جوش ظاهر شوند. استفاده از شامپوهایی که دارای مقدار معینی اسید سالیسیک می باشند چربی اضافه را کنترل می کند و سلول های مرده پوست سر را از بین می برند . در صورتی که مایل از بین بردن شوره های سر خود هستید از این شامپوها استفاده کنید.
ناحیه گوش|  گاهی اوقات محصولاتی که برای مو استفاده می شوند با عرق بدن ترکیب و باعث ایجاد جوش در گوش می¬گردند  می توانید موهای خود را بالا جمع کرده طوری که روی گوش هایتان قرار نگیرد ، از موادی نظیر وکس استفاده نکنید و حتما گوش خود را با یک پد حاوی گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید پاک کنید تا از  گرفتگی منافذ  جلوگیری کنید.
ناحیه قفسه سینه| عرق زیاد در ناحیه قفسه سینه باعث ایجاد جوش های سر سفید و کوچک می شوند که معمولا باعث خارش می¬شوند.برای جلوگیری از این جوش ها ، پوست خود را خنک نگهدارید و در صورت تعرق ، با دستمال تمیز پاک کنید. وقتی در معرض آفتاب هستید ، حتما ضد آفتاب روشن بزنید چون باعث تبخیر عرق بدن می شود و مانع  از گرمازدگی می شود. هفته ای یکبار از لایه بردار استفاده کنید که باعث می شود پوست قفسه سینه صاف و شفاف شود .