هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درد دل ساکنین مسکن مهر، بلوار مدرس یزد

درد دل ساکنین مسکن مهر، بلوار مدرس یزد


درد دل ساکنین مسکن مهر، بلوار مدرس یزد

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر از یزد، روز پنج شنبه مورخ 29/2/1393برای بررسی مشکلات مسکن مهر یزد واقع در بلوار مدرس به یکی از مجتمع‌های مسکونی مراجعه کردیم و با تعدادی از ساکنین هر بلوک در مورد مشکلاتی که وجود داشت گفتگویی صورت گرفت که در ادامه این گزارش را می‌خوانیم: یکی از متقاضیان در گفتگو با خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفت: سال 86 زمان ثبت‌نام به ما گفته شد بعد از 3 سال خانه‌ها را به ما تحویل می‌دهند و هزینه اولیه که شما باید پرداخت کنید مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان می‌باشد و در مجموع این ساختمانها برای شما 7 میلیون تومان تمام می‌شود؛ در صورتی که تا پایان قرارداد فردی که مسئولیت ساخت این منازل را بر عهده داشت  به ما قول داد که این ساختمانها حتی از نرخی که دولت تعیین کرده؛ یعنی متری 330 هزار تومان می‌باشد با نرخ 270 هزار تومان برایتان  می‌سازد و حتی ایشان بخاطر این پیشنهادشان از طرف رئیس جمهور هم جایزه گرفتند؛  اما در آخر متری 530 هزار تومان حساب مردم کردند و خانه‌ها برای ما 25 میلیون تومان بدون وام تمام شد. وقتی مردم برای این موضوع به وی مراجعه می‌کردند به آنها می‌گفت: تورم، تحریمها و مسائلی که برای وامهای بانکی وجود داشت باعث افزایش قیمت این خانه‌ها شده است.
این متقاضی به خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر گفت: به ما گفته شد این ساختمانها از هر نظری تکمیل و مورد تأیید نظام مهندسی می‌باشد و هیچ مشکلی ندارد؛ اگر هم مشکلاتی وجود دارد به صورت جزئی هست و قابل حل می‌باشد؛ اما زمانی که ساختمانها را به ما تحویل دادند، تازه مشکلات ما شروع شد از قبیل: نداشتن آب، گاز و برق.
وی ادامه داد: آب را باید به وسیله دبه از محوطه پایین ساختمان می‌آوردیم، برای  گاز باید از کپسول استفاده می‌کردیم، برای برق باید به صورت سیار از محوطه سیم می‌گرفتیم، تا پنج ماه ما اصلاً آب گرم نداشتیم.
وی افزود: در حال حاضر یکسال از زمان تحویل این واحدها به ما می‌گذرد هنوز هم مشکلاتی وجود دارد. سیم‌کشی داخلی  ساختمانها و سیستم تهویه منازل همه به هم ربط دارد،  به ما گفته شده درب‌های ساختمان همه ضد سرقت و ضد حریق می‌باشد و مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی و نظام مهندسی می‌باشد، تمام منازل بیمه آتش‌سوزی هست در صورتی که هیچ‌کدام از اینها صحت ندارد و هیچ مدرک و سندی نیست که بیانگر این موضوع باشد، در مورد سند این واحدها گفته می‌شود در پایان قرارداد به شما تحویل داده می‌شود.  
وی تصریح کرد: وجود گلخانه در نزدیکی این مجتمع‌ها باعث جمع شدن حشرات موذی مثل پشه، مگس و... شده است؛ همچنین نبود فضای سبز مناسب، نداشتن خدمه برای تمیز کردن ساختمانها و محوطه‌ها، استاندارد نبودن پارکینگها، وجود بسیاری از مصالح ساختمانی استفاده نشده در محوطه‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر وجود داشته و دارد؛ اما وقتی ساکنین مراجعه می‌کنند به مسئولین، آنها می‌گویند بروید و خدا را شکر کنید که همین مقدار کار هم برایتان انجام شده و شما صاحب مسکن شده‌اید.
رضیه زارع پور